• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra j bokt in de lage toeren

Goedemorgen,

Sinds kort heeft mijn astra j de neiging om in de lage toeren (stationair tot +- 2200 toeren) af en toe te bokken en te stoten.

het stationair is prima en constant, het euvel verergerd wanneer ik de airco vollebak zet.

Nu heb ik 4 nieuwe originele dealer bougie`s in de motor gedraaid, nu is het wat minder maar zeker niet verdwenen.

Ik heb gisteren alles nog los gehaald omdat ik nu zo`n 700km heb gereden met de nieuwe bougie`s, nu viel mij op dat de meest rechter bougie aan de bovenkant waar je de sleutel opzet wit was aangeslagen.

de rest van de bougies waren nog allemaal mooi glanzend, ze waren alle 4 mooi koffiebruin aan de punt.

de contacten van zowel de bobine balk als op de bougie`s waren mooi schoon en geen corrosie of wat dan ook.

Ook rook ik een benzine geur toen ik de bobine balk van de bougie`s aftrok, alle bougies zaten nog wel goed vast.

Ik krijg ook geen melding in de dashboard van een storing of wat dan ook, en als de motor nog aan het warm worden in heb ik het idee dat het eigenlijk niet gebeurt.

Het gaat om een astra j 1.4 100pk benzine zonder turbo van het jaar 2011.

barry

Terug
Naar boven