• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra J subwoofer plaatsen DVD800 (Pioneer TS-WX77A actief)

Dillenvd

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb een Astra J bj 2010 en heb mijn subwoofer overgehouden nadat ik deze uit mijn Astra H GTC gehaald heb.

Ik vind het zonde om deze te verkopen of op zolder te laten liggen en wil hem graag terug plaatsen en wel in de J.

De woofer is actief en heeft in de GTC achter een Zendai V41 radio aangesloten gezeten met tulp signaalkabels, dit zal

echter niet meer gaan werken omdat ik nu een DVD800 heb zonder aparte SUB uitgang heb ik gelezen (?).

Bij de woofer was ook een set bekabeling geleverd waarmee je het signaal niet via de radio pakt maar via de achter speakers van de auto.

De subwoofer is te regelen middels een regelaar die je bij je middenconsole plaatst, of in ieder geval ergens waar je gemakkelijk bij kunt!

Dit is de subwoofer waar het om gaat, op deze foto is hij geplaatst in mijn GTC:

7f3b8e251a040ac91f7852f91df0bd35_zps5ff5989c.jpg

e8cce48baea45f324908bb72c72cfeb4_zpsd7753340.jpg

fdf5b1fcc11198dba55213e14f3180aa_zpsdf26f4bf.jpg

Mijn vragen over het plaatsen/aansluiten:

- Hoe ga ik de voeding naar achteren leggen? Bij de GTC zat een rubber dopje achter het dashboard naar de motorruimte toe waar ik hem doorheen kon voeren.

Of kan ik ook (een schone) 12V voeding van achter pakken?

- Hoe kan ik het beste met de signaalkabels bij de achter speakers terecht komen? Het lijkt me dat dit achter/onder de zijpanelen is en dan door de kabeldoorvoer van de deur?

Iemand hier ervaring mee? Ik hoor er graag wat informatie of tips over!

Bedankt!

Dillenvd

Terug
Naar boven