• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra motor in een tigra?:S

Vandaag me auto gehaald bij de garage. Stond er al twee weken vanwege een lekke koppakking.

Maar goed de monteur zei toen ik de auto kwam halen:

Mooie auto, alleen lastig die Astra motor. Vandaar dat het ook zolang duurde tis lastig werken.

Ik dacht eerst dat ik hem verkeerd verstond.

Dus ik vroeg echt heel verbaast Astra motor.

Nu ben ik best wel een leek als het gaat om auto's.

Maar hoe kan er in een Tigra een Astra motor zitten? Dat past toch nooit.

Ik vraag me echt af of die monteur gelijk heeft of dat de monteur zich echt vergist heeft.

Dus: Is het mogelijk om een Astra motor in een Tigra mogelijk?

hallo kiiwiii

ja dat is mogelijk er zijn ook mensen die een v6 in een corsa bouwen dus alles kan

gr willem

Ik had echt niet verwacht dat, dat zou passen. Me vriend heeft namelijk een Astra en als ik zijn motor zie en mijn Tigra dan zou je nooit verwachten dat zijn motor in mijn Tigra past. Maar goed

Zal van de week foto maken en dan plaats ik hem zo snel mogelijk als het lukt teminste.

Wilde van de week foto plaatsen in een post en dat lukte ook niet helemaal.

Maar ik zal me best doen!

Ze proppen er zelfs een C20LET of een V6 in ja, dus in principe is alles mogelijk. Ben benieuwd wat er in je wagen ligt en waarom die monteur zoveel moeite met je wagen had!

ik denk dat hij een X14XE erin heeft liggen..

deze heeft zelfde inlaat als de X16XEL motor uit de astra-F, en dan maakt de garagist er gelijk een Astra motor van, terwijl die nooit in de Astra is geleverd..

denk dat deze erin ligt..

(Foto van ASTRA-F X16XEL)

X16XEL1.jpg

Willem

origineel gepost door Vipertjegts

Ben benieuwd wat er in je wagen ligt en waarom die monteur zoveel moeite met je wagen had!

hij zei dus dat hij er zoveel moeite mee had, omdat het nogal krap was in de motorkap ofzo. Omdat die motor eigenlijk te groot is voor de motorkap. Dus hij kon sommige onderdelen heel moeilijk bereiken.

Zoiets begreep ik uit zijn verhaal.

maar het lukt me niet om een foto te plaatsen:s

Ik krijg steeds alleen maar de code te zien in plaats van een foto:S

Iemand idee hoe dat kan?

origineel gepost door Kiiwiii

origineel gepost door Vipertjegts

Ben benieuwd wat er in je wagen ligt en waarom die monteur zoveel moeite met je wagen had!

hij zei dus dat hij er zoveel moeite mee had, omdat het nogal krap was in de motorkap ofzo. Omdat die motor eigenlijk te groot is voor de motorkap. Dus hij kon sommige onderdelen heel moeilijk bereiken.

Zoiets begreep ik uit zijn verhaal.

het is altijd al erg krap bij een tigra en corsa b omdat de motorruimte gewoon klein is.....

en dan maakt het volgens mij niet eens uit of er een 1400blok van een astra of tigra in ligt

hier een paar voorbeelden van een echt volle motorruimte (corsa)

PICT0295.jpg

oschersleben691.jpg

en een tigra

05ab5729a42f274f05a4.jpg

dat denk ik eerder..

Al is de motorruimte van de corsaB/tigra met een 1600 16V GOED gevuld:

pk037xl_front_left.jpg

thermostaatsmallblock16V.jpg

ga maar eens een Dynamootje vervangen ofzoo, of een EGR voor het eerst vervangen reinigen of afdoppen..

Gasklep loshalen van een C16XE is ook leuk..

Willem

ik moet voor allebei inloggen en ik heb geen van beide...

foto anders ff uploaden naar photobucket.com

werkt super en is erg makkelijk in gebruik

Terug
Naar boven