• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra sports tourer start stop systeem

Hallo,

In mijn model bwj 2020 stopt de motor als met koppeling ingetrapt en snelheid lager dan circa 10 km/u. Als ik dan vervolgens tot stilstand kom, bij nog steeds ingetrapte koppeling en versnelling in zijn vrij, slaat de motor echter weer aan. En helaas niet meer uit als ik de koppeling op laat komen.

Is dit normaal? Wat is dan de nut van start/stop?

Hij blijft wel uit als ik in z'n vrij en met koppeling omhoog tot stilstand kom.

Graag jullie ervaringen.

Groet,

Harry

wat mij betreft een waardeloos kl*te systeem, als ik een auto zou hebben waar het inzit zou ik het elke keer uitzetten. Doen fabrikanten alleen maar om een zuiniger energie label te krijgen

in de jaartallen ervoor gebeurde het enkel als hij in zijn vrij stond en de koppeling omhoog was, veel beter, het start stop systeem op een andere manier is volgens mij ook nog eens gevaarlijk, motor uit is geen rem of stuurbekrachtiging

Bij mijn sports tourer werkt het enkel als je aan het remmen bent en dan de koppeling intrapt dan gaat de motor uit, als je dan het rempedaal weer loslaat dan start hij gelijk weer.

Naar mijn idee compleet nutteloos gezien ik van comfortabel rijden hou en ik altijd net voor ik stil sta de rem even loslaat om uit te rollen.

Dus bij het starten zet ik altijd gelijk het start/stop systeem uit.

Terug
Naar boven