• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra Z16XE 2001 kwaaltje

crossagek

Post vaak
Heej mensen ,

Een paar weken terug is mijn beste kameraad bij een bedrijfsongeval om het leven gekomen en sindsdien rijd zijn hoogzwangere vrouw in zijn astra rond . Nu belde ze me vanavond lichtelijk in paniek op dat de auto op de snelweg erg stotterde lampje motorelektronica brandde en niet meer harder wou dan 100 km/u .

Ik weet dat hij zelf ongeveer een jaar terug de bobinebrug heeft laten vervangen en de auto heeft toen een grote beurt gehad . Symptomen schokken , lampje en vermogensverlies brengen mij persoonlijk op wederom een bobine probleem :hmmz

Nu is het vrouwtje hoogzwanger en een goede auto voor de deur is uiteraard noodzakelijk , dus ik was benieuwd of jullie misschien nog ideeen hebben wat betreft de storing en waar ik bijv. een goede ( liefst zo goedkoop mogelijke ) bobine kan krijgen die goed is zodat ze weer op de astra kan vertrouwen .

Zoals jullie wel begrijpen kunnen we helaas geen navraag meer doen wat hij zoal aan de auto heeft laten doen , dus ik hoop dat ik via jullie kennis wat storinganalyse kan doen en dingen uit kan sluiten . De auto is overigens sinds heden bij mij in onderhoud , dus ben benieuwd wat ik zoal nog tegen kan komen :angel

Terug
Naar boven