• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto met verticaal sleutel brandt/Noodloop/0011, 0012, 0052, 2364

Beste leden,

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen. Ik heb een Opel Astra GTC 1.4 16V uit 2005 benzine. Sinds kort schiet de auto in de noodloop (soms na vele en soms al na enkele Km’s). Waarbij het symbool van een auto met verticale steeksleutel ervoor gaat branden. Zodra ik rem + gaspedaal ingedrukt houd en daarna 2 x de contactsleutel omdraai krijg ik de volgende foutcodes: 0011, 0012, 0052, 2364.

Wie kan mij hierin adviseren zodat ik weer met veel plezier in mijn Opel kan rijden?

Alvast dank!

Dank voor het meedenken Haasje17.

Vandaag uitgelezen (zie rapport hieronder) waarbij het gasklephuis naar voren kwam, deze direct laten vervangen.
xxtaunpcu512gzsdcqez8cvjj2ug9w9w.jpg

Na 3km rijden helaas hetzelfde verhaal, noodloop :negative: Garage helaas al dicht, wel een rem/gas uitleesmethode uitgevoerd. Waarbij foutcode 0011 verdwenen is. De volgende foutcodes (zoals helemaal in het begin genoemd zitten er helaas nog wel in, 0012, 0052, 2364. Zie foto’s hieronder:

cc5ukat57eo290128wd6ithz2ck9cr3e.jpg
jd0sfjugp6app7t7dsswb16ahm2jspw2.jpg
xnwft2501qmstwrdyavuln3dgu5jj0a7.jpg

0052 is volgens mij de verwarmingslamda sonde op de uitlaat. En 0012 de nokkenassensor. Geen idee wat 2364 zou moeten betekenen. Wie o wie kan mij hiermee helpen? :help:

Terug
Naar boven