• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto naar oud ijzer

the aviator

Post weinig
Hallo,

Vraagje en jullie advies gevraagd. Heb een volledig kaal chassis van een auto staan (zonder onderstel, ruiten deuren e.d., echt compleet kaal). Auto heeft geen kenteken meer. Nu wil ik van het chassis af dus dacht ik aan een oud ijzer boer. Na wat rondbellen naar oud ijzerboeren (recyclingbedrijven e.d.) kreeg ik de boodschap dat ze geen "autowrakken" ophalen, maar ook geen oud ijzeronderdelen accepteren die lijken op een frame van een auto.

Van dat ophalen, ze willen wel het chassis ophalen, maar dan krijg ik er niets voor. Dat zou ik enigszins snappen omdat het voor hun anders ook niet veel oplevert. Maar dat ik het niet langs kan brengen in stukken vind ik raar. Op internet, ook op het forum, lees ik genoeg verhalen van mensen die hun wagen in stukken slijpen en inleveren bij een oud ijzerboer. Of zijn de regels inmiddels veranderd? Sloop is volgens mij geen optie meer daar ik geen kenteken meer heb. Daar krijg ik dan ook trouwens niets voor volgens mij.

Naja, mijn vraag is hoe ik het beste van mijn chassis af kan komen? Wie weet bij welke ijzerboer ik wel nog een chassis of delen van chassis kan inleveren voor oud ijzerprijs? Graag hoor ik van jullie.

Groeten,

Stephan

Terug
Naar boven