• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto radio op contact

Silverspeed

Post veel
Hey,

Mijn pa heeft een vectra b type waarbij de radio pas uitgaat wanneer hij de sleutel uit het contact haalt. Nu wil ik dat ook zo maken bij mijn vectra type a als dat mogelijk is. Ik heb een vectra uit 1993 en heb er nu een LG radio ingezet dus niks origineels aan ofzo. Iemand die weet of dit mogelijk is?:afro

heb je de constante plus en de geschakelde plus omgedraaid bij je LG radio?

Dat moet namelijk bij opel en universele radio's

nou dan is het dat niet :)

maar blijft nu je radio spelen dan als je je contact uit zet?

zet anders eens de radio van je pa in de jouwe en kijk of het dan hetzelfde is als bij je pa of anders.

dan weet je precies of het in je radio zit of in je auto.

nee zodra ik de auto uitzet gaat de radio ook uit. Alleen het leuke aan deze radio is dat de verlichting van de radio aangaat wanneer je de lampen van de auto aan hebt, ook al is de sleutel eruit. En mijn pa heeft een originele radio erin zitten, en mag daar niet aanzitten van hem :S

:wtf is dat alles :o

hehehe zeg nou zelf . . . hoe vaak zet jij nou je lichten aan zonder dat het contact aan staat :vertag

Ik zou alleen jaloers worden op je pa z'n radio als hij een NCDR1100/1500 heeft ;)

nooit :P maar ik wil graag de radio zo aangesloten hebben dat die pas uitgaat wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Hier gaat namelijk nog weleens de spoorboom dicht voor zowat 5 minuten en zet dan altijd de auto af maar moet hem dan weer op contact zetten om de radio aan te krijgen, en dit is irritant :P

Ik weet niet welke radio hij heeft, zie hem laatste tijd amper wegens prive redenen. Maar het is een vectra B 1.6 16v pearl edition

heb je die contactstand wel dan??? ook wel accessoirestand genoemd.

als je draait tot de 1e klik en je dashboard brand gelijk dan heb je die accessoirestand namelijk niet op je contactslot.

heb net even gekeken en bij 2 keer klikken wanneer je dus de brandstofpomp enzo hoort en ziet dan pas gaan de lampjes op mijn dashboard aan..

Terug
Naar boven