• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Autokleur / Lak i.v.m. roest

jeroenk

Post vaak
Binnenkort toch maar eens de voorkant van motorkap aanpakken. Deze heeft na 17 jaar dienst de welbekende roest aan de voorzijde van de motorkap. Tot nu toe trekt het nog niet heel erg naar buiten toe, maar hoe langer ik wacht, des te erger het wordt.

Het plan is: Afplakken rond het roestgedeelte. De rest compleet kaalschuren, zinkspray erover, mogelijk een beetje plamuren (even zien tot hoever ik aan de buitenkant moet opschuren), primer erover en dan weer de huidige autokleur (+blanke lak?)....

Zijn deze stappen juist? :)

En iemand enig idee welke kleur / spray / verf het meeste in de buurt komt van mijn auto? Het gaat om een '95er Corsa.

Het hoeft niet exact te matchen, als het er maar erg op lijkt (heel veel ga je er toch niet van zien).

Alvast bedankt! :D

Ook staat het op die leuke plaatjes onder je motorkap, op de site van motip kan je dan de bijpassende kleur vinden.

Ook staat het op die leuke plaatjes onder je motorkap, op de site van motip kan je dan de bijpassende kleur vinden.

Motip Colourguide of als het nog niet de bocht om is(aan onderzijde motorkap) bijwerken met lakstift in juiste kleur. Heb ik bij mijn auto ook gedaan. Roest wegschuren, primer en lakstift(in kleur in blanke lak). Ziet er na een half jaar nog keurig uit ;)

Motip Colourguide of als het nog niet de bocht om is(aan onderzijde motorkap) bijwerken met lakstift in juiste kleur. Heb ik bij mijn auto ook gedaan. Roest wegschuren, primer en lakstift(in kleur in blanke lak). Ziet er na een half jaar nog keurig uit ;)

Denk eraan dat je de roest goed weg borsteld, die krengen roesten aardig hard daar op het randje van de motorkap. Ik heb het bij de corsa b van m'n ouders ook gedaan, daar had ik een lakstift bij. Het was nog niet zover over het randje, dus heb alle roest weggeborsteld, etch primer erop en daarna gewone primer. Als laatste afgelakt met de basislak. Heb er zelf geen blanke lak over heen gedaan, maar het kan uiteraard wel. Als je gaat schuren en dergelijke, wordt de plek aanzienlijk groter dan wanneer je het gaat bijwerken.

Denk eraan dat je de roest goed weg borsteld, die krengen roesten aardig hard daar op het randje van de motorkap. Ik heb het bij de corsa b van m'n ouders ook gedaan, daar had ik een lakstift bij. Het was nog niet zover over het randje, dus heb alle roest weggeborsteld, etch primer erop en daarna gewone primer. Als laatste afgelakt met de basislak. Heb er zelf geen blanke lak over heen gedaan, maar het kan uiteraard wel. Als je gaat schuren en dergelijke, wordt de plek aanzienlijk groter dan wanneer je het gaat bijwerken.

Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?

Mijn ervaring is dat motip erg veel kleurverschil geeft ondanks dat het dezelfde

kleurcode is ...

Je lak van de auto is verkleurd met al die jaren en kan nooit het zelfde zijn ...

Als ik een kleurtje nodig heb dan laat ik het gewoon mengen ...

Ze lopen zelfs met een kleurstaal mee om te kijken of deze overeen komt :thumb

Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?

Mijn ervaring is dat motip erg veel kleurverschil geeft ondanks dat het dezelfde

kleurcode is ...

Je lak van de auto is verkleurd met al die jaren en kan nooit het zelfde zijn ...

@-BlendjuH- wrote:Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?

kleurcode is ...

Enig idee waar dat kan en wat het kost?

@-BlendjuH- wrote:Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?

kleurcode is ...

Enig idee waar dat kan en wat het kost?

Terug
Naar boven