• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

automatisch dimbare binnenspiegel omega b in corsa b

ivartje

Post veel
Hoi,ten eerste iedereen fijne dagen gewenst!! Had een vraag mbt tot de spiegel inbouwe iemand die hier misschien wat meer vanaf weet?? Hoe dat ik dit moet inbouwen

Mvg ivar

viewtopic.php?f=13&t=76898&p=1299607&hilit=Binnenspiegel#p1299607

Lees deze post ff door hierin vraagt ook iemand hoe het aan te sluiten.

Draad kleuren staan erbij. :thumb

Geplaatst door gerben rsv

dit zijn mijn 11 polige draden:

Foto-H6HHX6RL-D.jpg

dan is dit het enigste wat ik hoef aan te sluiten van al die draden??

8 = bruin (massa)

10 = wit/zwart (achteruitrijlichten) geen must, maar wel handig als je spiegel in dimmende toestand is, op het moment dat je je Omeg ain zijn achteruit zet, gaat de spiegel van zijn dimmende stand af zodat je meer ziet.

11 = zwart (geschakelde plus 12V)

klopt dit wel??omdat ik dan nog 9 draden heb die ik niet hoef aan te sluiten en hoef ik verder helemaal niks aan te sluiten?

Mvg Ivar

De rest van de kabels is voor de memory dat heb jij niet dus die hoef/kan je niet gebruiken.

Gr B

deze spiegel heb ik hier liggen!!

Foto-JWVFSYR6-D.jpg

Foto-6ABP3H3B-D.jpg

Foto-M468JHIR-D.jpg

weet iemand toevallig ofdat als ik deze draden aansluit:

8 = bruin (massa)

10 = wit/zwart (achteruitrijlichten) geen must, maar wel handig als je spiegel in dimmende toestand is, op het moment dat je je Omeg ain zijn achteruit zet, gaat de spiegel van zijn dimmende stand af zodat je meer ziet.

11 = zwart (geschakelde plus 12V)

mijn lampje in het glas en achterop ook gaat branden??

Mvg Ivar

Dat zijn geen lampjes maar sensoren!!!

Voorkant kijkt hoeveel licht er buiten nog is en in het glas/spiegel of er licht van achteren komt!!!

Zo word bepaald of de spiegel moet dimmen .

Oke duidelijk!! Maar als ik alles aansluit zoals hierboven moet t gaan werken?? En zit r nou nog een lampje in die op je pook schijnt,dat zeide ze tege mij

Mvg

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Eerlijk gezegd weet ik niet of er een lampje in deze spiegel zit.

Als deze er al in zit , zit deze aan de onderkant en zal idd op de pook schijnen bij Zafira/Vectra ed is dit een oranje lampje.

Alleen in spiegels afkomstig van de Omega b2 schijnen van die lampjes in te zitten

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Oke dan ga ik t morge aansluiten zoals hierbove aangegeven en dan ga ik r vanuit da t werkt!

Mvg

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Zal dan wel een optie zijn geweest.

Of ik moet in de war zijn met een vectra c, maar die heeft weer can bus naar mijn weren.

Nu weet ik niet of dat uitmaakt voor de spiegel??

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Spiegelsmvan demastra h vectra c zijn ook niet canbus en kunnen zon lampje hebben, ik heb ermeen van een h met lampje. In een g.

Terug
Naar boven