• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Automaxx super sunday 25 september a.s... club: Opel Forum

16VCalibra

Post veel
Hallo allemaal,

Op het duitse autosport festival had ik ook een club aangemaakt voor het opel forum. Nou wil ik dit voor super sunday op 25 september aanstaande weer doen!!! Lijkt het je leuk vul hier dan de lijst aan met je naam. Hoop tog op een minimaal van 10 auto's!!! Ik ben er 100000% ckr bij met de Calibra!!

1. 16VCalibra (calibra turbo)

Groetjes Ram

@keerjr,

Koppel power hè. Zeer nettjes hoor. Rij zelf ook lekker atmosferisch. Lekker Turbootjes pesten :jerry

@calibra16v,

TNX voor het compliment, ben ook zeer verwonderd over de auto's die ik zoek rij met een Kadett uit '86 zonder turbo...

Ben zo vaak mogelijk van de party, het enige wat soms roet in het eten gooit is me portemonnee :cry

Ja dat is t zeker waar maar een seconde is toch wel veel weer als je in de 13seconde rijd.

En niet te vergeten ze gewicht natuurlijk want hij is niet puur voor de race hij heeft alle opties bijna en alleen de achterbank, reserve wiel en sub gaan er even uit dan zit ik toch nog steeds rond de 1300 kilo. 13.43 is t snelste ja.

Het gaat wel steeds meer kriebelen er een corsa of kadett bij te nemen puur sprint..

@keerjr,

Koppel power hè. Zeer nettjes hoor. Rij zelf ook lekker atmosferisch. Lekker Turbootjes pesten :jerry

@calibra16v,

TNX voor het compliment, ben ook zeer verwonderd over de auto's die ik zoek rij met een Kadett uit '86 zonder turbo...

Ben zo vaak mogelijk van de party, het enige wat soms roet in het eten gooit is me portemonnee :cry

Amber (me meissie) heeft jou ook gefilmd. Alle runs. Maar het was een camera van een maatje van me dus ze komen er echt aan.

Greetz deef

Ja dat is t zeker waar maar een seconde is toch wel veel weer als je in de 13seconde rijd.

En niet te vergeten ze gewicht natuurlijk want hij is niet puur voor de race hij heeft alle opties bijna en alleen de achterbank, reserve wiel en sub gaan er even uit dan zit ik toch nog steeds rond de 1300 kilo. 13.43 is t snelste ja.

Het gaat wel steeds meer kriebelen er een corsa of kadett bij te nemen puur sprint..

Amber (me meissie) heeft jou ook gefilmd. Alle runs. Maar het was een camera van een maatje van me dus ze komen er echt aan.

Greetz deef

dan ga je toch met een goed gevoel weer naar huis ;)

en daar doe je t ook voor, t is alleen wel leuk om je sprints is terug te zien vanaf een ander standpunt.

oke dat is mooi hoe meer hoe beter... laat t maar snel weer maart worden.

en mensen met foto's of filmpjes van de opels die gereden hebben post ze aub.

Is toch bizar Royv, hoeveel vermogen je erbij moet krijgen om 1 seconde sneller te rijden. Met 40PK meer rij je nu in de 13.3 sec?

Ik heb 6 keer gereden, en 6 keer tegen een jappaner :-( Gelukkig was ik elke keer als eerste over de finish.

Volgend jaar doen er meerdere Opels mee in Drachten, dus dat scheeld weer!

dan ga je toch met een goed gevoel weer naar huis ;)

en daar doe je t ook voor, t is alleen wel leuk om je sprints is terug te zien vanaf een ander standpunt.

oke dat is mooi hoe meer hoe beter... laat t maar snel weer maart worden.

en mensen met foto's of filmpjes van de opels die gereden hebben post ze aub.

Is toch bizar Royv, hoeveel vermogen je erbij moet krijgen om 1 seconde sneller te rijden. Met 40PK meer rij je nu in de 13.3 sec?

haha nee joh, wist niet dat die kadett van jouw was hahaha. gaat goed man die kadett van je, op duits autosport en streetpower ook als ik het goed heb hehe!!

Groetjes Ram

@cd-design wrote:Was weer een zeer geslaagde dag. Had gehoopt op een 14.4sec maar had nooit gedacht een 14.1 op de 1/4mile met 156.52km/u te rijden, en dat met een ouwe Kadett c20xe....60ft was 2.386sec en dat moet veel beter kunnen. Volgend jaar toch maar semi slicks gaan proberen...

img4917p.jpg

Ik heb 6 keer gereden, en 6 keer tegen een jappaner :-( Gelukkig was ik elke keer als eerste over de finish.

Volgend jaar doen er meerdere Opels mee in Drachten, dus dat scheeld weer!

Zo'n antieke gietijzeren potkachel, oftewel een 2400 uit een Omega-A met webers, groep-A pijp en diverse kleine modificaties :D

De rest in de super-pro rijdt allemaal met dikke turbo's, behalve dan die zwart/gele BMW E30 maar die rijdt dan weer DNRT en kent de weg op het circuit héél goed.

Van de winter nog wat "fahrer und fahrwerk-tuning" doen en dan op naar onder de 2.00

haha nee joh, wist niet dat die kadett van jouw was hahaha. gaat goed man die kadett van je, op duits autosport en streetpower ook als ik het goed heb hehe!!

Groetjes Ram

@cd-design wrote:Was weer een zeer geslaagde dag. Had gehoopt op een 14.4sec maar had nooit gedacht een 14.1 op de 1/4mile met 156.52km/u te rijden, en dat met een ouwe Kadett c20xe....60ft was 2.386sec en dat moet veel beter kunnen. Volgend jaar toch maar semi slicks gaan proberen...

img4917p.jpg

Terug
Naar boven