• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Autoradio Astra G > constante +12v en geschakelde +12v

sggs

Lid
Goedenavond,

Ik heb net mijn Sony autoradio vervangen door een Pioneer autoradio. Gewoon het Pioneer-blokje op de ISO-stekker aangesloten, antenne erin, RCA erin en klaar....dacht ik. Alles werkt goed alleen de Pioneer wil zijn instellingen niet onthouden (FM zenders, EQ, Sub etc.). Nu heb ik wat onderzoek gedaan en als ik de verschillende fora mag geloven, is het gewoon een kwestie van de gele en rode draad omdraaien (geschakelde +12v en constante +12v). Ik heb hierover wat vragen:

1>Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want die draden krijg ik niet los uit het blokje. Gewoon de draden doorknippen, omdraaien en kroonsteentje/krimp-verbinding eraan?

2>Ik heb vanavond geen tijd meer om die draden om te draaien (+ weinig licht). Kan het geen kwaad dat m'n auto een nacht zo staat met verkeerd aangesloten bedrading? M.a.w. hoef ik me geen zorgen te maken dat de brandweer vannacht opeens voor de deur staat? :D

3>Waarom onthield die Sony radio wel alle instellingen? Is dat gewoon toeval geweest dat die draden op dat blokje wel in de goede volgorde stonden?

Terug
Naar boven