• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Band lek, wielslotdop kwijt. Update

Hallo,

ben er net achter gekomen, dat mijn band lek is:fy1

dure bandjes van 140 Euro per stuk.

maar nu is me vraag van, ik krijg me wiel er niet af omdat ik die wielslotdop kwijt ben.

Hoe krijg ik die bout er nou uit dan?

en de auto staat THUIS..

McGard_example.jpg

Dit model heb ik

Gr,

Alain

Mep er met een grote hamer een oude dop over heen, daarop de ratel/luchtsleutel...en je hebt hem los. Lekker er af laten die wielsloten, als ze je velgen willen hebben nemen ze het toch wel mee.

ja ik ben dus niet lid van de ANWB hahaha das het probleem haha..

want ik moet die velgen er echt afhebben, en ik zet er ook zeker geen wielsloten meer op, begin me er echt dood aan te irriteren aan die dingen.

Ik heb MCgard gebeld,

en ze moesten foto's hebben van me wielslot, dus gestuurd.

en het zijn dus inderdaad wielsloten van Mcgard.

En de dop kan besteld worden, via een bedrijf:wors

Das helemaal ideaal,

Mocht het ooit weer gebeuren,

Wij hebben bijvoorbeeld in de garage een soort doppen set liggen.

Echter zijn deze doppen speciaal hiervoor gemaakt, je slaat ze erop en ze vreten zich helemaal vast, vervolgens kun je ze er zo uitdraaien.

en iedereen kan deze kopen dus ook iemand die de velgen wil jatten zonde om wielsloten te kopen als hun die er ook uit krijgen.:puke

origineel gepost door jarno29-01

en iedereen kan deze kopen dus ook iemand die de velgen wil jatten zonde om wielsloten te kopen als hun die er ook uit krijgen.:puke

Dat klopt, maar je hebt echt een luchtsleutel nodig om het slotje dan los te krijgen.

Denk dus niet dat een dief met een busje met kompressor en lucht sleutel aan de haal gaat.

Maar ook voor deze doppen is een oplossing.

Dan moet je sloten hebben met een plaatje er om heen die mee draait. dan krijg je ze dus niet los met dat setje.

De nieuwere sloten van opel/irmscher hebben dat.

Terug
Naar boven