• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

banden/ velgen uitsteken van de auto

origineel gepost door TedMechanic

Dat is niet waar, veel dingen zijn wel gewoon toegestaan, zolang het binnen bepaalde marges blijft.

Toen ik m'n auto ging laten zien aan de politie vanwege die spoorbreedte, toen vroeg ik aan die kerel van de politie hoe het zat met de verlaging, of dat wel gewoon mocht. Hij zei dat dat is toegestaan, zolang het laatste punt maar een bepaalde afstand boven het wegdek is.

Ook je spoorbreedte mag 2% afwijken, dat is niet veel, maar toch iets.

Wees blij dat we niet in Duitsland wonen, daar is het dus wel zo dat je niks aan je auto mag veranderen. Zelfs de bandenmaat en ik geloof ook het merk banden staat op je kentekenbewijs vermeld. Ook is het verboden om voor en achter een ander type profiel te hebben.

En in duitsland mag je veel meer als hier,maar je moet wel aan kunnen tonen dat het goed gemaakt is

origineel gepost door geert666

Als je van de buitenkant vd velg naar de binnenkant vd andere meet heb je de spoorbreedte en als je van midden naar midden meet heb je dat ook.

En anders doe ik en al mijn collega s het al 30 jaar verkeerd Oh, wacht ff, je zei van de buitenkant naar de binnenkant, dan maakt het geen verschil natuurlijk! Sorry, my bad, verkeerd gelezen :)

origineel gepost door TedMechanic

Dat is niet waar, veel dingen zijn wel gewoon toegestaan, zolang het binnen bepaalde marges blijft.

dat heet een gedoog beleid, maar als ze willen, dan ben je de l*l

ik heb mijn spoorbreedte ook gemeten en dat valt ook gewoon binnen de marge , dus die agenten hadden het in feite gewoon mis. En het stomste was dan nog dat de rdw keurder alles goed keurde en nergens een probleem zag en het maar raar vond dat ik daarvoor werdt aangehouden.

Moest hem wel betalen omdat ik me papieren anders niet terug zou krijgen.

origineel gepost door opel-devil

ik heb mijn spoorbreedte ook gemeten en dat valt ook gewoon binnen de marge , dus die agenten hadden het in feite gewoon mis. En het stomste was dan nog dat de rdw keurder alles goed keurde en nergens een probleem zag en het maar raar vond dat ik daarvoor werdt aangehouden.

Moest hem wel betalen omdat ik me papieren anders niet terug zou krijgen. Ik kreeg m'n papier al meteen terug nadat ik 'm niet schouwen bij de politie, het proces-verbaal kreeg ik pas 2 maanden later. Die moet je dan eerst betalen en daarna kan je bezwaar maken.

Kenteken deel 1 of twee in beslag genomen?

Gewoon naar het postkantoor gaan met deel 3, overschrijven en terug op naam nemen en een nieuw deel 1 of twee aanvragen. Is gewoon veel sneller en laat oom agent dat oude deel maar ergens neerschuiven waar het licht niet schijnt. ha ha

origineel gepost door MAD-MARC

Kenteken deel 1 of twee in beslag genomen?

Gewoon naar het postkantoor gaan met deel 3, overschrijven en terug op naam nemen en een nieuw deel 1 of twee aanvragen. Is gewoon veel sneller en laat oom agent dat oude deel maar ergens neerschuiven waar het licht niet schijnt. ha ha

Het was die gele, met de gegevens van de auto erop. Dus niet die met je naam erop.

Terug
Naar boven