• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Banden

ik zou die zo snel mogelijk vervangen of toch minstens in bandencentrale vragen of dit gerepareerd kan worden

scheurtjes verhogen risico op klapband !

volgens de bandencentrale gaat zo een band maar 18000 tot 20000 km mee.

Ik ben dus op zoek achter een alternatief/goedkoper merk.

Heeftd er iemand ervaring met een merk/type?

@netebuk wrote:volgens de bandencentrale gaat zo een band maar 18000 tot 20000 km mee.

Ik ben dus op zoek achter een alternatief/goedkoper merk.

Heeftd er iemand ervaring met een merk/type?

Bridgestone en Continental zijn hardere banden dan bv Goodyear eagle of Pirelli, maar in 20" zal de levensduur altijd wel beperkt zijn ;)

Ik heb de Kumho ecsta le sport er onder, kosten de helft van die goodyear's en zijn in mijn ogen super banden, super grip. Slijtvastheid weet ik zo meteen niet, zitten er nu het derde jaar op en gok op een dikke 20 000km en heb nog 5 mm profiel.

Collega heeft ze ook onder zijn bmw en rijdt regelmatig op de limiet, moet geen andere meer hebben...

@Opeloco wrote:Ik heb de Kumho ecsta le sport er onder, kosten de helft van die goodyear's en zijn in mijn ogen super banden, super grip. Slijtvastheid weet ik zo meteen niet, zitten er nu het derde jaar op en gok op een dikke 20 000km en heb nog 5 mm profiel.

Collega heeft ze ook onder zijn bmw en rijdt regelmatig op de limiet, moet geen andere meer hebben...

awel ik moet toegeven mijn ogen waren daar ook al op gevallen

http://www.banden-pneus-online.be/autoband/kumho/ecsta-le-sport-ku39/245-35-r20-95-y-xl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

bij de keuring is het vaak afkeur als je het canvas door de band ziet.. maar bij droogte scheurtjes gaan ze ook al meldingen geven ( mijn ervaring) alleen bij gaatjes in het loopvlak van de band kunnen ze een prop erin doen.. bij scheuren heeft dat geen nut...

ik rijdt al 2 jaar op hankook banden.. ik ben er zeer tevrede over wat ik er voor grip op droog en nat wegdek voor terug krijg.. ook in zeer zware regenbuien gaat bij mij het TSC lampje niet branden dat ik grip verlies..

Terug
Naar boven