• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Basisafstelling/Welke venturi's c20xe @ webers?

otdh

Post veel
heey

weet iemand toevallig een ''basis''afstelling (dus sproeier bezetting) en welke venturi's er in 40mm webers moeten?

dit zodat de motor er iig wel op wil lopen, en dat dan iig het koelsysteem kan ontluchten...

Marc

Wat is je bezetting nu miss hoef je niet veel te veranderen. Ik heb ergens een boek waar het instaat zal ff zoekeb

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

http://cnx.org/content/m37431/latest/

Deze link kan je misschien handig vinden.

Uit eigen ervaring, even uit mijn hoofd bij mijn standaard c20xe , venturimaat 34, hoofdsproeiers rond de 130, air correctors 190 a 200 , stationairsproeiers 50 a 55.

Dit is veilig zat om mee te beginnen, wil jouw c20xe wat meer toeren dan standaard, dan kun je hier op verder berekenen, staat ook allemaal in de link.

Let wel dat je met een beetje getuned blok al snel 45'ers wil aangezien je met de 40mm niet groter dan 36mm venturi's kan gaan.

heey

mijn webers zijn een matching pair, en ooit eens door mijzelf nieuw gekocht

iig bedankt voor de info qua sproeiers enzo, zal ze straks eens uit elkaar halen en even kijken wat erin zit

Marc

Je kan met 36venturi maar tot 160pk. Dus 45mm webers zijn idd beter. Maarja als je ze al heb liggen

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Terug
Naar boven