• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Begonnen aan harttransplantatie

Opel_Bjorn

Post veel
Ben vandaag begonnen aan de motorwissel bij men Monza aangezien er een tik in het ander blok zat en hij erg beroerd begon te lopen. Dus het nieuwe blok heb ik vandaag volledig gedemonteerd en al in het zwart gespoten. Ook heb ik de oude motor ook al gedeeltelijk gedemonteerd, maar het weer liet het niet verder toe om op de grond te gaan liggen enzo :p. Ben nog aan het twijfelen op ik ineens een nieuwe koppakking zou steken want ik het het nieuwe blok niet horen draaien

2ngym8o.jpg

1oosc1.jpg

2z5pwlv.jpg

120jafl.jpg

Zodra het weer toe laat begin ik er weer aan. Ooh ja hooe moet je de servo olie aflaten? Is dat gewoon slagen los en eruit laten lopen of is er ergens een speciale aflaat nippel

de waterpomp ligt er idd nog maar 2000km op en die zal mee overgezet worden. Als ook het carter gaat een nieuw kleurtje krijgen, maar dan moet ik het blok eerst van de grond zien te krijgen.

de waterpomp ligt er idd nog maar 2000km op en die zal mee overgezet worden. Als ook het carter gaat een nieuw kleurtje krijgen, maar dan moet ik het blok eerst van de grond zien te krijgen.

Gewoon slang losnemen vd stuurbekrachtiging en straks weer vullen met nieuwe ATF olie.

Koppakking zou ik niet vernieuwen zou eerst eens de motor laten lopen of daar ook geen tik inzit !

En de koppakking is nog snel geneoeg vervangen als die erin ligt.

Gewoon slang losnemen vd stuurbekrachtiging en straks weer vullen met nieuwe ATF olie.

Koppakking zou ik niet vernieuwen zou eerst eens de motor laten lopen of daar ook geen tik inzit !

En de koppakking is nog snel geneoeg vervangen als die erin ligt.

bjorn begrijp me niet verkeerd ik kijk vol verwachting toe hoe je het er in bouwt :jerry:kewlpics

maar waarom heb je niet voor een 24V gekozen?:hmmz

en een goedkoop takeltje bij de multimate doet wonderen om het blokje op te tillen

bjorn begrijp me niet verkeerd ik kijk vol verwachting toe hoe je het er in bouwt :jerry:kewlpics

maar waarom heb je niet voor een 24V gekozen?:hmmz

en een goedkoop takeltje bij de multimate doet wonderen om het blokje op te tillen

Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden. Ben aan het rondkijken voor een takel maar kvind ze zo duur om maar één keer te gebruiken, dus misschien huur ik er eentje en als ik een goedkoop moest vinden dan koop ik er wel één.

Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden. Ben aan het rondkijken voor een takel maar kvind ze zo duur om maar één keer te gebruiken, dus misschien huur ik er eentje en als ik een goedkoop moest vinden dan koop ik er wel één.

dan is het idd moeilijk

maar die takeltjes die ik bedoel heb je al zo rond de 100€

2 sec gegoogeld

als je verder gaat kijken krijg je ze nog goedkoper

dan is het idd moeilijk

maar die takeltjes die ik bedoel heb je al zo rond de 100€

2 sec gegoogeld

als je verder gaat kijken krijg je ze nog goedkoper

origineel gepost door Goossens Bjorn

Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden.

En dat is dan zeker ook de reden, waaom Belgen heel veel tuning doen aan het koetswerk en/of interieur, maar het blok ongemoeid laten. Zoals ik zo vaak gezien heb op meetings.

Veel succes met je transplantatie. En ik zou zeker je oude blok bekijken, waar de tik vandaan komt. Het zou zomaar eens het backend lager kunnen zijn, en dat is goedkoop te vervamgen (info van een vriend van mij)

origineel gepost door Goossens Bjorn

Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden.

En dat is dan zeker ook de reden, waaom Belgen heel veel tuning doen aan het koetswerk en/of interieur, maar het blok ongemoeid laten. Zoals ik zo vaak gezien heb op meetings.

Veel succes met je transplantatie. En ik zou zeker je oude blok bekijken, waar de tik vandaan komt. Het zou zomaar eens het backend lager kunnen zijn, en dat is goedkoop te vervamgen (info van een vriend van mij)

Jip moet passen....

Persoonlijk zou ik zo,n set niet graag willen,ik heb liever een merk als Goetze of Victor Reinz of Mahle of whatever merk,een koppaking ligt der niet 1/2/3 uit bij een serie motor maar voor een paar cent meer heb je een merk pakking en daar heb ik een beter gevoel bij.

Op het OHF was een tijd terug een topic over goedkope ebay pakkingen en der kwam niet echt iets goed over naar buiten,daarom zou ik liever iets meer investeren nu en der een goed gevoel bij hebben.

Jip moet passen....

Persoonlijk zou ik zo,n set niet graag willen,ik heb liever een merk als Goetze of Victor Reinz of Mahle of whatever merk,een koppaking ligt der niet 1/2/3 uit bij een serie motor maar voor een paar cent meer heb je een merk pakking en daar heb ik een beter gevoel bij.

Op het OHF was een tijd terug een topic over goedkope ebay pakkingen en der kwam niet echt iets goed over naar buiten,daarom zou ik liever iets meer investeren nu en der een goed gevoel bij hebben.

Een Reinz koppakkingset kost 179,50 en kopbouten 29,00 euro bij www.mijngrossier.nl ex btw maar als je een garage bedrijf noemt krijg je al snel 20% korting dus dan heb je de btw al weer terug !

Doe ik ook altijd :P

Terug
Naar boven