• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine tank werd slecht, commoB

Commo

Post weinig
P1050877.jpg

Hier kan je duidelijk zien dat de tank door de naat van de las benzine lekt. Let op dat was dus bijna rondom. Nieuwe tank bijna niet te krijgen.

P1050879.jpg

De tip die ikkreeg om er lucht druk op te zetten werkte dus niet, en je blaast de tank alleen maar op.

P1050872.jpg

Hier kan je nog zien hoe mooi de tank is maar toch poreus.

Ik heb dus rondom de naad vertint. en hij stinkt nu niet meer.

Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

@Goofy44 wrote:Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

Klopt, als je een binnen band oppomp en er zit een klein gaatje in zie je dat ook niet. Ik had er ff te veellucht op ,ik zag hem bollen. Beetje hahah.

Je kan beter de benzine ingooien en dan draaien. zie je het ook.

@Goofy44 wrote:Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

Klopt, als je een binnen band oppomp en er zit een klein gaatje in zie je dat ook niet. Ik had er ff te veellucht op ,ik zag hem bollen. Beetje hahah.

Je kan beter de benzine ingooien en dan draaien. zie je het ook.

@rinus de boer wrote:Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

ik ga dat tanksealer ff zoeken.

@rinus de boer wrote:Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

ik ga dat tanksealer ff zoeken.

Terug
Naar boven