• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinemeter problemen

JustinP

Post weinig
Goedeavond weer,

M'n benzinemeter geeft bij een volle tank 'half-vol' aan, bij een half volle tank geeft hij 'leeg' aan. Ik rij er al een jaar zo mee rond en wil het toch eens oplossen. Waar zou het kunnen liggen? Ik denk zelf een tankvlotter die stroef gaat of de meter die moet worden versteld. Ik heb al enkele topics gevonden over dit onderwerp. Het lijkt me dat bekabeling of een massadraad kunnen worden uitgesloten aangezien de tankmeter goed werkt, echter altijd een halve tank te weinig aan geeft.

Iemand die dit eerder heeft gehad, en enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb de vlotter nog niet kunnen vinden op de tank.

Bedankt alvast.

Die werkt naar behoren. Ik dacht dat wanneer deze ook niet goed functioneerde het probleem bij je spanningsregelaar kon liggen?

Het lijkt me dat hier het probleem dus niet ligt?

Die werkt naar behoren. Ik dacht dat wanneer deze ook niet goed functioneerde het probleem bij je spanningsregelaar kon liggen?

Het lijkt me dat hier het probleem dus niet ligt?

tank je tank eens ramvol..

je meter geeft dan half vol aan...

neem de draad van je vlotter los, en houd deze tegen massa,

en lees vervolgens de stand van je meter af.

geeft deze dan wel helemaal vol aan, dan is het je vlotter

geeft deze halfvol aan, je spanningblokje achterop je dash

tank je tank eens ramvol..

je meter geeft dan half vol aan...

neem de draad van je vlotter los, en houd deze tegen massa,

en lees vervolgens de stand van je meter af.

geeft deze dan wel helemaal vol aan, dan is het je vlotter

geeft deze halfvol aan, je spanningblokje achterop je dash

Alright, handig truucje.

De tank gaat altijd ram-ramvol, kan ik de kilometers bijhouden zodat ik weet wanneer ik de pomp kan verblijden met een bezoekje ;)

Waar zou ik die vlotter kunnen vinden? Heb heel het chassis van de Manta al onder handen gehad, maar nooit veel aandacht geschonken aan de tank (goede staat) en geen punt gezien waar de vlotter gemonteerd zit.

Alright, handig truucje.

De tank gaat altijd ram-ramvol, kan ik de kilometers bijhouden zodat ik weet wanneer ik de pomp kan verblijden met een bezoekje ;)

Waar zou ik die vlotter kunnen vinden? Heb heel het chassis van de Manta al onder handen gehad, maar nooit veel aandacht geschonken aan de tank (goede staat) en geen punt gezien waar de vlotter gemonteerd zit.

Vlotter versleten.

Wanneer de tank halfvol danwel halfleeg is, schommelt de vlotter op en neer op de golven in den tank.

En je raad het al,.................na 25 jaar is de vlotter versleten.

:thumb

Vlotter versleten.

Wanneer de tank halfvol danwel halfleeg is, schommelt de vlotter op en neer op de golven in den tank.

En je raad het al,.................na 25 jaar is de vlotter versleten.

:thumb

'T is helaas nog niet gelukt om te kijken. De oude krik heeft een lekkage en door de uitgaven aan nieuwe lak etc zit een nieuwe krik er nu niet in. Binnenkort even bij iemand anders de schuur inrijden dus ;)

En; het is al 33 jaar, dus zou best versleten kunnen zijn ;) Ik check eerst even het truucje met het signaalkabeltje tegen de massa ;)

'T is helaas nog niet gelukt om te kijken. De oude krik heeft een lekkage en door de uitgaven aan nieuwe lak etc zit een nieuwe krik er nu niet in. Binnenkort even bij iemand anders de schuur inrijden dus ;)

En; het is al 33 jaar, dus zou best versleten kunnen zijn ;) Ik check eerst even het truucje met het signaalkabeltje tegen de massa ;)

Terug
Naar boven