• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bestaat er een manta die 300 km per uur kan?

Sheto

Post weleens wat
dat is de vraag van vandaag. de mijne doet niet meer dan 150 2.0S 4bak op gas, maar bestaat er wel een manta die 300 doet?

mm vast wel die oranje a manta uit zweden zou dat vast wel halen.

maar orginele manta's denk ik niet.

ligt er aan wat van blok er in zit he.

Er zijn enkele Manta's die de snelheid kunnen halen. Veelal zie je ze in Scandinavië (vaak dragster auto achtige), daar zijn in verhouding veel mensen die motorisch heel goed/mooi kunnen tunen.

mijn 20/16v met 4 bak ruim 200 op de teller op gps 210..

ook de 2.0 8klepper die er eerst inlag ging rustig naar de 200

met de 5bak nog niet geprobeerd..

a manta met 2.2i 5bak durf niet harder dan 190 op teller (onstabiel)

mijn rooie 2.4i 5bak ging ook met gemak op de teller 210 kon wel harder heb k alleen nooit gedaan..

maar 300 heb k nog nooit gehaald in een manta..

ik vraag me af of het allemaal een beetje heel blijft

Heel veel vermogen hoeft niet te betekenen dat ze ook een hoge topsnelheid hebben.

Dit ligt ook aan de eindoverbrenging natuurlijk.

300 is wel heel erg veel. Bekijk eerst maar eens welke Manta's er 250 halen. Dat zijn er al heel weinig. Vergeet niet dat je een enorme luchtweerstand moet overwinnen om deze snelheid te kunnen halen. Tevens hebben de meeste Manta's vanaf 210 km/h de neiging om te gaan "vliegen". Er komt dan teveel lucht onder de auto.

Manta_galleri9.jpg

14886-1982-Opel-Manta.jpg

4918_1790.jpg

ik had een 2.0s 4bak bij 180 begon alles los te trillen maar met een standaard 5 bak met een standaard achteras met 18 inch velgen?

Ik kom met de 5 bak dik over de 250 (ja echte km op GPS), Ligt dan als een blok op de weg, misschien met een 6 bak???? Regel er 1 en ik probeer t...

ik ken een B manta met c20let die de 250 km/h op zeker wel haalt,hoeveel meer hij loopt weet ik echter niet

origineel gepost door Bavel

-offtopic weet iemand welk merk spiegels die oranje Vmax heeft en waar ze tekoop zijn? -offtopic

Volgens mij zijn dat "Californian" spiegels.

Heb ik ook ooit nieuw gekocht een jaar of 15 geleden.

Een maat van mij heeft een manta B met 350 pk hij weet nog niet hoe hard hij kan maar gaat vast wel richting de 250:thumbup

Terug
Naar boven