• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bestanden delen?

origineel gepost door Roelof

Originally posted by Jerk

Ik heb netjes een netwerkje gemaakt met een usb flash station.

Dus ff draadloos netwerk aanmaken.

Usb ding in de laptop, programma erop gezet, usb ding weer in deze pc gedaan en op ok gedrukt.

Wat heb je met dat USB ding gedaan, wat programma heb je gedraait ?

Als je een nieuwe laptop hebt gekregen ga ik er van uit dat er standaard WiFi op zit en het alleen een kwestie is van netwerk selecteren, eventueel accescode invoeren en klaar, niets USB dingetje.....

Ik zag ergens bij netwerken dat ik een thuisnetwerk kon maken.

Dat heb ik dus gedaan.;)

Ik heb niet zo heel veel verstand van netwerken enz, ik kan net aan dvd's kopieren. ;)

En als het goed is zit op deze laptop ook WiFi.

Ik weet niet waar het zit maar ik geloof dat het er wel op zit.:jerry

Maar dat eventjes netwerk selecteren lukt (nog) niet.

Ik heb er nu wel wat muziek opgezet dmv een usb stick.

Nu kan ik toch een paar nummertjes draaien.:thumbup

nou als je ingebouwd hebt in je laptop, dan is het eerste wat je meot doen de usb verwijderen met de daarbij horende software.

Probeer eerst eens de interne radio(draadloze ontvanger) van de laptop aan te zetten, en zorgen voor internet. en anders bel eventjes de helpdesk als je er service bij hebt. Als je dat voor elkaar hebt, gaan we verder kijken.

het is eigelijk niet nodig om een thuisnetwerk aan te maken. als alle instellingen goed staan dan zou je zo moeten kunnen delen.

MAAR voordat je dingen gaat delen moeten de pc;s gewoon met elkaar kunnen babbelen. En dat kun je dus testen via de ping acties

Ik snap hem al....

Je hebt een file gemaakt voor internet delen waarbij je pc waarop je de file gemaakt hebt als proxy fungeerd.

Door die file te laden op de laptop zijn nu de netwerkinstellingen op een vast IP gezet en kan mogelijk ook de naamgeving vastgelegd als enige die toegang mag hebben.....

Voor een leek dit weer recht zetten is lastig...

Open de eigenschappen van je netwerkverbinding en verander de instellingen van het TCP/IP protocol. Zorg dat alles op auto en DHCP staat. Verwijder eventuele WINS en DNS namen

Gisteren is een vriend van me langs geweest.

Die is handiger met computers dan ik.

Dus wij onder het genot van een paar biertjes geprobeerd om de laptop bij het netwerk te voegen.

Zo makkelijk was het niet want de laptop heeft er Vista op staan en de andere pc's draaien op Windows XP.

Dus we hebben het lekker zo laten staan en zijn maar door gegaan met bier drinken. :thumbup

Ik kan nu gewoon nog steeds internetten, msnen enz dus dat komt wel goed.

En als ik echt grote documenten over wil gooien hang ik mijn externe harde schijf er wel aan. :thumbup

Toch bedankt voor alle tips en trucs :thumbup

ik had een soortgelijk probleem idd, dit heeft met vista te maken!

de oplossing ben ik vergeten, maar had van google wat gelezen. Moest wat settings veranderen en dan bleef dat malle vista apparaat om een wachtwoord vragen.

Heel erg irritant iig.

sterkte

Hier werkt alles goed hoor, zal toch gewoon een kwestie zijn van instellen ;)

Heb een Windows XP Professional pc beneden draaien, een Windows XP Home Edition laptop, een Linux Ubuntu server voor website en centrale data-opslag (muziek, films, belangrijke bestanden...), een Mythbuntu (Linux Ubuntu in combinatie met MythTV) als mediacenter draaien en tot slot mijn eigen pc met Windows Vista Ultimate :) Ik kan vanaf elke computer alle bestanden die ik heb gedeeld in het netwerk benaderen, zonder ook maar 1 programma wat niet van Windows of Linux is..

Dus voor je de moed op geeft, goed zoeken!

alles is ook op te lossen, alleen is het heel moeilijk alles uit te leggen via forum.. of het probleem te analyseren.

mensen zoals jij die al met ubuntu en heel het netwerk werken hebben er dan ook meer kaas van gegeten. ik zelf ben ook zo'n persoontje haha. Nergens geen problemen mee... maar owee als het bij iemand anders niet zo is en je moet hem via forum helpen word het een stukje moeilijker!

origineel gepost door peerke1987

..maar owee als het bij iemand anders niet zo is en je moet hem via forum helpen word het een stukje moeilijker!

Da's waar.. Maar zo moeilijk was het voor mij niet om het Windows netwerk op te zetten, gewoon de netwerkwizard doorlopen was bij mij voldoende. Toen kwam het geleuter met Linux nog, maar dat is in dit geval niet :)

Dus probeer nog eens gewoon de netwerkwizard te doen, en wel aanmelden bij dezelfde werkgroep! Anders zien je pc's elkaar niet ;)

netwerk wizard heb in je inprinciepe niet nodig. Wanneer je elkaar kunt pingen is het genoeg. En normaal gesproken als je computers aansluit draad/draadloos zit je in het zelfde ip bereik en zou je elkaar moeten kunnen pingen.

Nou kan het zijn, dat je elkaar kunt pingen, maar niet op de gedeelde bestanden kunt komen. Dit kan aan de werkgroep liggen.

Maar als je niet kunt pingen is er iets niet goed in je netwerk!

kan je inderdaad misschien 2 stappen scheelen, maargoed je hebt gelijk, via eigenschappen deze computer --> Werkgroep wijzigen moet je ook maar weten:P

origineel gepost door peerke1987

via eigenschappen deze computer --> Werkgroep wijzigen moet je ook maar weten:P

Dat heeft een reboot nodig :P Achja, het maakt allemaal niet uit..

Ik heb nu een nieuwe laptop erbij sinds gisteren, de netwerkwizard uitgevoerd en ik kan bij al m'n muziek op m'n server, printen op de pc van beneden en ga zo maar door.. Zo simpel als wat.

Dus Jerk, voer nog is op alle pc's de netwerkwizard uit, let goed op dat je je op alle pc's op dezelfde werkgroep aanmeld en herstart dan alle pc's en laat dan weten of er wat uit is gekomen! :)

Terug
Naar boven