• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

betekenis symbool

hey,

dat heb ik dus ook gedaan.

maar daar zit nog , als je het staafje kijkt, op de helft, moet toch genoeg zijn dacht ik.

gr. johan

@johan1979 wrote:hey,

maar daar zit nog , als je het staafje kijkt, op de helft, moet toch genoeg zijn dacht ik.

gr. johan

ja , dat klopt dan krijg je bij het starten en uitdoen het kannetje te zien en het begin komt ongeveer op de helft van de peilstok

wacht je nog langer dan blijft het staan

als ie tussen min en max staat is het goed, staan 2 streepjes op.

heb je je andere vloeistoffen ook gecontroleerd? remolie en zo?

al zijn daar andere lampjes voor.

kan ook zijn dat je sensor wat smerig is, dat ie darom brand

Betekend dat je oliedruk niet goed is (oliepomp ?) heb deze in mijn VEC GTS ook al eens voorbij zien komen. Heb de auto toen langs de kant gezet even uit en weer aan gezet en het lampje ging uit daarna is het nooit meer terug gekomen.

symbool staat ook in je boekje.

greetz,

@CORSAGSI wrote:Betekend dat je oliedruk niet goed is (oliepomp ?) heb deze in mijn VEC GTS ook al eens voorbij zien komen. Heb de auto toen langs de kant gezet even uit en weer aan gezet en het lampje ging uit daarna is het nooit meer terug gekomen.

symbool staat ook in je boekje.

greetz,

Nee dat is alleen als het symbool rood is.

Is het symbool geel dan is het olie pijl telaag.

Rood is direct stoppen, groote kans op schade.

Geel is er een probleem maar kan nog doir rijden naar bijvoorbeeld een parkeerplaats.

inderdaad Geel is oliepeil, rood is oliepeil VEEL te laag.

als het (vloeistof) golfje onder het kannetje er NIET staat is het oliedruk te laag..

Willem

@johan1979 wrote:hey,

gr. johan

die heeft ie dus al gechekt ;)

en die is goed lijkt me.

ja of hij moet echt het midden van de pijlstok bedoelen, maar dan had ie wel meer problemen gehad denk ik :P

bedankt voor de reactie, zal ook even mijn andere vloeistoffen na gaan.

wat voor olie moet ik er in gooien.

gaat om een vectra c1 3.2v6

Terug
Naar boven