• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bij starten soms een misse slag

jeroenmarees

Post weinig
Hey allemaal, zit me al dwars sinds ik hem heb, maar soms bij het starten valt hij af en toe weer uit, dit is als ik de sleutel zeg maar weer loslaat, iemand enig idee? Verder heb ik nog een schokkende tankmeter bij het starten, iemand die mij kan helpen?

Groeten Jeroen :thumb

ho sorry, is een g type uit 2002, 1.6 8v

en ik zal even kijken voor een nieuwe accu! :thumb

maar dat hij start en meteen weer uitvalt blijft vreemd, soms doet ie het wel en soms niet, maakt niet uit of het bij koude of warme motor is, als ik dan gas bijgeef, start hij wel.

groeten jeroen

edit: weet niet of het normaal is, maar op het contact zetten dan geeft hij op de plek waar dagteller staan "insp" aan.

neem aan dat dit inspuiting is?

ho sorry, is een g type uit 2002, 1.6 8v

en ik zal even kijken voor een nieuwe accu! :thumb

maar dat hij start en meteen weer uitvalt blijft vreemd, soms doet ie het wel en soms niet, maakt niet uit of het bij koude of warme motor is, als ik dan gas bijgeef, start hij wel.

groeten jeroen

edit: weet niet of het normaal is, maar op het contact zetten dan geeft hij op de plek waar dagteller staan "insp" aan.

neem aan dat dit inspuiting is?

insp staat als ik mij niet vergis voor inspectie.

Komt er automatisch op als de dagteller x-aantal km telt.

insp staat als ik mij niet vergis voor inspectie.

andersom RISL:

Dagtellerknop indrukken en ingedrukt houden.

Contact aandraaien.

Wachten tot je streepjes op het display ziet.

Willem

andersom RISL:

Dagtellerknop indrukken en ingedrukt houden.

Contact aandraaien.

Wachten tot je streepjes op het display ziet.

Willem

@kwuyts wrote:insp staat als ik mij niet vergis voor inspectie.

Insp betekent inderdaad inspectie, maar deze verschijnt 15.000 km na de laatste reset.

Dus niet bij een bepaald aantal kilometers op de dagteller.

@kwuyts wrote:insp staat als ik mij niet vergis voor inspectie.

Insp betekent inderdaad inspectie, maar deze verschijnt 15.000 km na de laatste reset.

Dus niet bij een bepaald aantal kilometers op de dagteller.

oke, hij geeft het "insp" altijd aan als ik hem op het contact zet.

en Willem, bedankt voor de diagnose :thumb , zal eens kijken wat zo'n temp. sensor kost

de temp. sensor werkt wel gewoon, maar geeft maar tot 85 graden aan, dit is wss doordat het buiten nog wat koud is, maar altijd 85 graden. ook als ik even loop te trappen king: blijft hij op 85

bedankt weer

oke, hij geeft het "insp" altijd aan als ik hem op het contact zet.

en Willem, bedankt voor de diagnose :thumb , zal eens kijken wat zo'n temp. sensor kost

de temp. sensor werkt wel gewoon, maar geeft maar tot 85 graden aan, dit is wss doordat het buiten nog wat koud is, maar altijd 85 graden. ook als ik even loop te trappen king: blijft hij op 85

bedankt weer

Je kunt die melding verwijderen als je je auto op contact zet en dan de dagteller-knop indrukken, dan stel je 'm weer 15.000 km uit.

Je kunt die melding verwijderen als je je auto op contact zet en dan de dagteller-knop indrukken, dan stel je 'm weer 15.000 km uit.

Terug
Naar boven