• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bijna tijd voor een nieuwe turbo

dion87

Woont hier bijna
ik ben van plan deze maand een nieuwe turbo te gaan bestellen, maar ben een beetje aan het twijfelen.

bij courtenay geven ze aardig wat opties voor bij je turbo, maar is het dan wel meteen zo handig om die erbij te nemen.. zoals een geupgrade actuator, nieuwe moeren en boutjes en uitlaatklem. en nog wel meer.

nu is mij vraag als volgt.. wat is het meest handige en noodzakelijke??

m'n kilometerstand is trouwens rond de 136xxx met eerste standaart turbo..

Nou...die vervelende belichting altijd op die shows... :fy1 :swear

Ook bij 100% Tuning was dat zo vervelend, heb de foto's van de Amerikaanse wagens nog opgestuurd naar de eigenaren, kreeg wel een compliment :D , was één van de weinigen die mooie foto's had kunnen maken met dat :swear licht

geen idee, ik zal vanavond is kijke. maar hoe houdtie langer ze druk vast dan? als je em strakker of losser draait laat maar zegge..

@ronOPC1 wrote:@dion87 wrote:tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.

dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC

maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.

Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk's mee draaien........

Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.

ik ben ook van plan om naar EDS te gaan, denk ergens in het voorjaar.

maar me oude LET lader die verkoop ik gewoon ondanks die het nog prima doet. ik vervang em ook niet vanwege onderhoud, maar om em op te voeren. ik heb ookal andere intercooler, airbox en brandstofdrukregelaar enzo.

maar als ik naar EDS ga, wil ik ook meteen me injectoren doen. en als het dit jaar nog ff meezit ook me uitlaatsysteem

en voor onderin me toeren heb ik ookal een licht krukaspoelie erop.. niet dat het zon verschil maakt, maar je voelt et wel.

Als je alles nieuw hebt, dan sleutelt dat het makkelijkst. Mocht erbij het loshalen iets kapot gaan.

Is dat niet het geval, dan heb je het voor je gevoel voor niets erbij gekocht.

Bij een zwaardere turbo zou ik zowieso een versterkte actuator nemen.

okok, dus gewoon nieuwe moertjes en boutjes erbij halen. en een versterkte actuator (die kost tenslotte maar 142 pond)

maar is het een must om die Revised Turbo Oil Drain Fitting erbij te bestellen?

en stainless steel washerplate?

Die olie retour kan je hier ook gewoon bij de dealer halen, die washerplate heb je al van je oude turbo. Oude tapeinden en moeren vervangen ja, kan je ook gewoon bij de dealer halen.

Van die actuator weet ik niet...ik weet wel dat er lui zijn die met 300pk rijden en gewoon de originele actuator hebben zonder problemen.

Zou alleen de turbo uit de UK halen.... die prijzen zijn enorm gezakt... voor dat geld zou ik m bijna om de 2 jaar vervangen hahaha

@Baas J. wrote:Die olie retour kan je hier ook gewoon bij de dealer halen, die washerplate heb je al van je oude turbo. Oude tapeinden en moeren vervangen ja, kan je ook gewoon bij de dealer halen.

Van die actuator weet ik niet...ik weet wel dat er lui zijn die met 300pk rijden en gewoon de originele actuator hebben zonder problemen.

Zou alleen de turbo uit de UK halen.... die prijzen zijn enorm gezakt... voor dat geld zou ik m bijna om de 2 jaar vervangen hahaha

ja ben zoiezo van plan em bij courtenay te gaan halen, daar staan ze rond de 500 pond.

das dus goed te doen, als je het vergelijkt met hier in nederland waar ze bijna 1000 euro vragen voor een LET!

@Corsa_GSi wrote:EDS vraagt nu voor een LEH turbo 700 euro dacht ik.

TX Autosport vraagt voor de actuator 120 pond.

http://www.txautosport.co.uk/astra-gsi-sri-coupe-turbo---z20-let-uprated-actuator--bracket-334-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

LEH Turbo:

http://www.txautosport.co.uk/astra-vxr-turbo--uprated-recirculation-valve-320-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

ja maar bij TX zijn ze uitverkocht :hmmz

ik zag wel dat ze bij TX nu nieuwe (vrij goedkope) brandstofpompen verkopen

Dat zal wel een Walbro 255LP-HP pomp zijn, die koop ik via een andere leverancier voor bijna dezelfde prijzen (ietsje duurder).

Er rijden via mij al diverse Corsa B turbo's met een zo'n Walbro pomp, zelf ga ik er ook meerijden als mijn nieuwe motor er in komt (400+ pk). Laatste keer kon ik ze krijgen voor 120 euro. De prijzen worden lager als ik er meer te gelijk koop ;)

Is je turbo dusdanig versleten dat er bij 136.XXX al een nieuwe op moet?

Dacht dat die wel langer meegingen...

tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.

dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC

maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.

gister alles alweer binnen gehad en moet zeggen dat ik erg tevreden over hoe snel dat geregelt wordt en opgestuurd.

dus met een beetje geluk, zit het erop voor volgend jaar.. JEEEJ :D

Terug
Naar boven