• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Binnen verlichting schakelaar en instap verlichting Astra G

wesley015

Post weinig
Doordat bij Opel de schakelaar van de binnenverlichting op de buitenverlichting paneel zit, dus links van het stuur.

Is het voor de passagier onmogelijk om het lampje aan te schakelen.

Daarom heb ik een schakelaar in het originele lampje gemaakt.

Ik heb op de sloop een origineel lampje van de Astra G gehaald die normaal boven de achterportieren zit.

lamp1.jpg

Daar heb ik het schakelaartje van verwijderd, en het gat afgetekend,

waar het straks moet komen op het originele lampje.

lamp2.jpg

Nadat ik het gat gemaakt had, heb ik het houdertje van het schakelaartje er af gezagt en aan de achterkant van de nieuwe gelijmt.

Daarna heb ik het schakelaartje verbonden met het originele lampje doormiddel van de metalen pootjes met elkaar te solderen.

Nu moet er nog een massa punt worden gemaakt voor het gebruik van de leesstand. Daar heb ik een M5 boutje voor gebruikt.

Die kan goed in het gaatje gedraait worden die boven het lampje zit. Let op dat die niet te lang is, anders draai je tegen je dakplaat aan.

Daarna kun je de oude plus an massa weer aansluiten, en dan moet het werken.

lampzonder.jpg

Voor

lampmet.jpg

Na

Terug
Naar boven