Hallo allen,
Laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Koen en hou van hobby's
Woonachtig in regio Denhaag, sta te boek als zeer sociale rijder (de tijden van de Schumi-dromen zijn achter de rug). Heb zojuist mijn eerste Opel gekocht, na altijd peugot en toyota te hebben gehad. Klussen kan ik zeer zeker niet, maar duidelijke instructies kan ik prima uitvoeren. Mocht iemand nog iets meer willen weten, just ask.... :agent
Onderstaand mijn probleem:
De binnenverlichting van mijn opel corsa 1.4 1 1995 (gisteren gekocht) werkt niet. Dat zijn dus de lampjes van:
De TID
Verwarmingsknop
Verlichting achterbak
(de lamp van het plavond is gemaakt door er een nieuwe in te draaien)
De lampjes van de TID en achterbak zijn vervangen, alle zekeringen (links) onder het stuur zijn gecontroleerd. De verlichting achter de snelheidsmeter doet het wel en de sigaretten aansteker wordt warm. De zoekfunctie op dit forum bracht mij geen oplossingen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken?
Gegroet,
Koen
P.s. Bij het zekeringkastje hangt 1 dunne grijze draad los (geen idee waarvoor die is), en een blauw-rood gestreepte draad (voor het alarm van het licht laten branden) is redelijk onvakkundig in de grijze zekering gedraaid.
Ook hangt er nog een hele dunne grijs zwarte draad met een stekkertje los. (geen flauw idee waarvoor dat is, kan ook niets vinden waarop ik die kan aansluiten).
de grijze draad indraaien (in de zekering) had geen effect op de verlichting (volgens mij op niets). Maar misschien is deze van het niet werkende alarm.
UPDATE!!! Misschien verduidelijken de foto's iets...
Geen flauw idee waarvoor deze kabels zijn! kan dat iets te maken hebben met de niet werkende TID?
Een foto van de niet werkende achterbak verlichting. heeft iemand enig idee wat die rood ingedraaide draad is?
Ik heb ook nog 2 ingebouwde speakertjes die niet werken
Laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Koen en hou van hobby's
Onderstaand mijn probleem:
De binnenverlichting van mijn opel corsa 1.4 1 1995 (gisteren gekocht) werkt niet. Dat zijn dus de lampjes van:
De TID
Verwarmingsknop
Verlichting achterbak
(de lamp van het plavond is gemaakt door er een nieuwe in te draaien)
De lampjes van de TID en achterbak zijn vervangen, alle zekeringen (links) onder het stuur zijn gecontroleerd. De verlichting achter de snelheidsmeter doet het wel en de sigaretten aansteker wordt warm. De zoekfunctie op dit forum bracht mij geen oplossingen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken?
Gegroet,
Koen
P.s. Bij het zekeringkastje hangt 1 dunne grijze draad los (geen idee waarvoor die is), en een blauw-rood gestreepte draad (voor het alarm van het licht laten branden) is redelijk onvakkundig in de grijze zekering gedraaid.
Ook hangt er nog een hele dunne grijs zwarte draad met een stekkertje los. (geen flauw idee waarvoor dat is, kan ook niets vinden waarop ik die kan aansluiten).
de grijze draad indraaien (in de zekering) had geen effect op de verlichting (volgens mij op niets). Maar misschien is deze van het niet werkende alarm.
UPDATE!!! Misschien verduidelijken de foto's iets...
Geen flauw idee waarvoor deze kabels zijn! kan dat iets te maken hebben met de niet werkende TID?
Een foto van de niet werkende achterbak verlichting. heeft iemand enig idee wat die rood ingedraaide draad is?
Ik heb ook nog 2 ingebouwde speakertjes die niet werken