• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

(Blauwe) Rook uit uitlaat

Hey Guys,

Heb al een tijdje last van het probleem dat als ik stilsta voor een stoplicht en ik geef gas komt er blauwe rook uit mn uitlaat.

Dit duurt dan 2 sec wel aardig wat rook maar is dan gelijk weer weg en het gebeurt alleen als de motor een tijdje stationair draait.

Rijdend heb ik er echter geen last van of als ik heeel rustig optrek. Het is alleen als ik echt 30 sec of langer stil sta.

Hij rijd wel gewoon goed ik merk helemaal geen verschil ook niet in prestatie/vermogen. Nou hoor ik dat het verschillende dingen kunnen zijn en dat blauwe rook met je olie te maken heeft.

Ik wil graag weten wat jullie ervan denken en wat het beste is wat ik moet/kan doen.

Thanks.

p.s. zit een LEH turbo in en daar heb ik nu ongeveer 15.000 km op zitten.

ik heb laatste ook seals vervangen, maar ik heb dit gedaan zonder de kop eraf te halen..

luchtdruk in cilinder zetten en dan klepveren eraf halen

en dan vernieuwen. en alles weer terug bouwen.

ik heb laatste ook seals vervangen, maar ik heb dit gedaan zonder de kop eraf te halen..

luchtdruk in cilinder zetten en dan klepveren eraf halen

en dan vernieuwen. en alles weer terug bouwen.

Hoi jazzgsi,

Blauwe rook na stationair draaien betekent dat je klepseals versleten zijn. Het olieverbruik zal hierdoor iets hoger zijn dan normaal.

Verbruikt die veel olie?

Hoi jazzgsi,

Blauwe rook na stationair draaien betekent dat je klepseals versleten zijn. Het olieverbruik zal hierdoor iets hoger zijn dan normaal.

Verbruikt die veel olie?

Dat is de bout die is de bout die de olie toevoer voor de turbo verzorgt standaard is deze (meen ik ) iets van 7mm en die van de wonder bout 2.3 mm .

Deze wordt gebruikt om de olie druk te verlagen (venturi werking)

Als ik het goed heb levert een standaard z20let blok iets van 7 bar op piek olie druk en de turbo kan maar iets van 4,5 hebben, het kan dus wezen dat de seals van de turbo (uitlaat zijde ) er uit gedrukt worden door die hoge olie druk .

Die bout zorgt er voor dat de olie druk op de turbo minder is en dat hij naar de andere plekken verdeelt word ( meen kruk en nokkenas)

Hoop dat ik het goed uitgelegd heb misschien evt aanvulling van de experts

greetz dennis

Dat is de bout die is de bout die de olie toevoer voor de turbo verzorgt standaard is deze (meen ik ) iets van 7mm en die van de wonder bout 2.3 mm .

Deze wordt gebruikt om de olie druk te verlagen (venturi werking)

Als ik het goed heb levert een standaard z20let blok iets van 7 bar op piek olie druk en de turbo kan maar iets van 4,5 hebben, het kan dus wezen dat de seals van de turbo (uitlaat zijde ) er uit gedrukt worden door die hoge olie druk .

Die bout zorgt er voor dat de olie druk op de turbo minder is en dat hij naar de andere plekken verdeelt word ( meen kruk en nokkenas)

Hoop dat ik het goed uitgelegd heb misschien evt aanvulling van de experts

greetz dennis

bij opelgarage ongeveer 3000 euri heb ik mij vanmiddag laten vertellen. de kop moet eraf en wordt gevlakt.

seals zelf kosten een paar tientjes. arbeidsloon is het punt. zelf doen kan ik niet.

iemand nog een bedrijf in de buurt van friesland die dit tegen schappelijkere prijzen ka fixen??

bij opelgarage ongeveer 3000 euri heb ik mij vanmiddag laten vertellen. de kop moet eraf en wordt gevlakt.

seals zelf kosten een paar tientjes. arbeidsloon is het punt. zelf doen kan ik niet.

iemand nog een bedrijf in de buurt van friesland die dit tegen schappelijkere prijzen ka fixen??

3000 is wel de dealer prijs. en deze kijken niet naar een eurootje meer.

als de klepseals vernieuwd worden krijg je ook een koprevisie aangezien alles eraf moet.

het kunnen ook nog de zuigerveren zijn maar bij de zlet zijn het vaak de klepseals

Terug
Naar boven