• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Blauwe rook.

Mijn zoon is zo "slim" geweest om afgelopen zondag een liter te veel olie in het carter te gooien. Sinds gisteren komt er een grote blauwe walm uit de uitlaat. Misschien door de drukopbouw ergens een kapotte oliekering of iets ergers?:hmmz

als er een blauwe walm uit komt is de motor olie aan het verbruiken dat kan door te veel olie in de motor,slechte zuigerveren,kleprubbers,klepgeleiders enz

als er een blauwe walm uit komt is de motor olie aan het verbruiken dat kan door te veel olie in de motor,slechte zuigerveren,kleprubbers,klepgeleiders enz

Ik neem aan dat je de boel wel weer er uit hebt laten lopen?

Je zou kunnen proberen de inlaat te reinigen. Deze kan nu vol zitten met olie.

Een keerring zou naar buiten lekken, olie op de straat ;)

Mischien een lekkende klepseal, maar dat kan ik me haast niet voorstellen met een liter olie te veel.

Ik neem aan dat je de boel wel weer er uit hebt laten lopen?

Je zou kunnen proberen de inlaat te reinigen. Deze kan nu vol zitten met olie.

Een keerring zou naar buiten lekken, olie op de straat ;)

Mischien een lekkende klepseal, maar dat kan ik me haast niet voorstellen met een liter olie te veel.

Met te veel olie kan het rampzalig aflopen, maar dan bedoel ik één grote klap en dan is er met de krukas/drijfstangen/zuigers iets ernstig mis. Olie is namelijk totaal niet veerkrachtig en daarom kan met te veel olie een zuiger heel hard op het olie oppervlak 'slaan' en kan de boel helemaal aan stront draaien.

Als dit niet is gebeurd denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken, zoals Fearless al zegt is de kans groot dat er nu een sloot olie in de inlaat zit die eerst verbrand moet worden of gereinigd.

Met te veel olie kan het rampzalig aflopen, maar dan bedoel ik één grote klap en dan is er met de krukas/drijfstangen/zuigers iets ernstig mis. Olie is namelijk totaal niet veerkrachtig en daarom kan met te veel olie een zuiger heel hard op het olie oppervlak 'slaan' en kan de boel helemaal aan stront draaien.

Als dit niet is gebeurd denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken, zoals Fearless al zegt is de kans groot dat er nu een sloot olie in de inlaat zit die eerst verbrand moet worden of gereinigd.

Terug
Naar boven