Beste forumleden, na een lange tijd probleemloos rijden is er weer wat en graag zou ik jullie advies willen vragen.
Afgelopen weken heb ik gemerkt dat er steeds een 'boink' geluid komt ergens onder m'n voeten / in de linker wielkast.
Het gebeurt bij:
- optrekken, zowel rechtdoor als met een draaihoek (af en toe)
- langzaam rijdend sturen bij parkeren (af en toe)
- drempel/inrit op gaan (altijd)
- drempel/inrit af gaan ''
- over een kuiltje gaan ''
- over een uitstekende steen / rioolput deksel, ook altijd
Echter is het één keer -boink-, niet een paar keer achter elkaar of tikjes en knakkend. Het geluid heeft ook een kleine beetje 'echo' en komt dus ergens van:
- linker wielkast
- linker bodem / onder of naast de dorpel
Dus eigenlijk is het wanneer de wiel een stootje krijg. De garage kwam er ook niet uit, die heeft de spelingen gecontroleerd bij de wielophanging. Of hij echt ALLES heeft gekeken weet ik niet zeker. Maar hij zei dat het waarschijnlijk de schokbreker zou zijn.
Iemand misschien een idee? :???: Alvast bedankt!
Afgelopen weken heb ik gemerkt dat er steeds een 'boink' geluid komt ergens onder m'n voeten / in de linker wielkast.
Het gebeurt bij:
- optrekken, zowel rechtdoor als met een draaihoek (af en toe)
- langzaam rijdend sturen bij parkeren (af en toe)
- drempel/inrit op gaan (altijd)
- drempel/inrit af gaan ''
- over een kuiltje gaan ''
- over een uitstekende steen / rioolput deksel, ook altijd
Echter is het één keer -boink-, niet een paar keer achter elkaar of tikjes en knakkend. Het geluid heeft ook een kleine beetje 'echo' en komt dus ergens van:
- linker wielkast
- linker bodem / onder of naast de dorpel
Dus eigenlijk is het wanneer de wiel een stootje krijg. De garage kwam er ook niet uit, die heeft de spelingen gecontroleerd bij de wielophanging. Of hij echt ALLES heeft gekeken weet ik niet zeker. Maar hij zei dat het waarschijnlijk de schokbreker zou zijn.
Iemand misschien een idee? :???: Alvast bedankt!