• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

boordcomputer en foute actieradius ?

tja als de tank leeg is dan zal hij wel op 0 staan ;-)

Ikben benieuwd welke factoren de boordcomputer meeneemt in zijn berekening in de actieradius want dat kan ik nergens vinden, ik zou verwachten dat hij het gemiddeld verbruik pakt en dat berekend aan wat er in de tank zit, dan is het weer de vraag wat hij gaat doen als de accu los is geweest want dan ben je het gemiddelde verbruik weer kwijt (denk ik)

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Tank inhoud, Huidig verbruik over een bepaalde tijd.

Volgens mij zelfs ook hoeveel je verstuivers inspuiten ( is een meelopende waarde die je kan zien in het verborgen menu) kijk maar hoe snel hij zakt met koude start. Zet m neer met 500 km bereik en warme motor, en de volgende ochtend is het na starten opeens minder en zakt ie rap, om vervolgens weer te stijgen.

Als de accu los is geweest maaakt dat toch niet uit ;) rij 10 meter en je hebt weer een waarde.

Stukje heuvels rijden en dan weer vlak geeft ook een vreemd effect,

per kilometer kun je dan ineens een kilometer verder rijden.

Terug
Naar boven