• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boordcomputer inbouwen Astra G

Chris426

Post weinig
Ik heb het elders op dit forum reeds aangehaald, maar ga er nu een apart topic voor aanmaken om alle info en vraagjes die ik heb te centraliseren, zodat anderen er mss ook wat aan hebben.

Als ik erin slaag alles in de wagen in te bouwen zonder hem op te blazen, maak ik er mss zelfs een How-To van :thumb .

Dus, ik ben van plan de boordcomputer van een donor astra G, x18xe1, in te bouwen in mijn astra G, een z14xe.

Ik weet reeds dat dit niet simpel zal zijn wegens andere pinzetting en dergelijke, maar ik ga het er toch op wagen :D.

Nu, ik heb een deel van de kabelboom (nog niet alles) uit de donor gehaald, en ben via TIS2000 bezig deze te identificeren voor inbouw.

Ik heb echter een praktisch vraagje:

de X-2 en X-1 stekkers ga ik proberen te omzeilen door te werken met aparte stekkertjes, maar de aansluiting op de multitimer en de zekeringkast, hoe kan ik dit het beste doen?

Insolderen? Of bestaan en speciale stekkertjes die je hierin kan inbouwen ofzo?

Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.

Dan vroeg ik me ook af wat ik kan doen ivm de oliepeilsensor.

Momenteel heb ik een carter zonder sensor. Ik ben sowieso van plan deze werkend te krijgen, maar waarschijnlijk zal de vervanging van het carter voor later zijn, dus zal ik even rondrijden met boordcomputer, zonder oliepeilsensor.

Wat kan ik het beste doen om te vermijden dat ik steeds de melding krijg dat er geen olie in de wagen zit? :p

Ik heb al van iemand vernomen dat het gat dat voorzien is voor de gaskabel een goede manier is om de kabeltjes naar de motorruimte door te voeren zonder X-2 te gebruiken, dus dat ga ik zo doen.

Terug
Naar boven