• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bougie`s vervangen x1.4sz

robkuh

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat spulletjes gehaald voor mn Corsaatje,te weten; luchtfiltertje,remblokkensetje,remschijvensetje,en een setje bougie`s.

Die wou ik dus vanavond ff vervangen,maar ik zie dat er een soort metalen huls om de bougiekabels zitten.

Dus boek erbij gepakt (Autovraagbaak Opel Corsa, P.H.Olving) en daarin staat dat dat hittewerende hulzen zijn,en dat je daarvoor een speciaal stuk gereedschap voor nodig hebt (KM-834) en dat er ook een speciale bougiesleutel nodig is om de bougie`s eruit te draaien (KM-194-B)

Maar dat heb ik dus niet....

Iemand misschien ervaring hiermee,en of dit misschien ook met wat "basic-tools" te doen is? Of wordt het een rondje naar de Opel garage? Ik wil in iedergeval voorkomen dat ik de boel sloop,dus vandaar de vraag.

Alvast bedankt!

als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.

krijg je je bougie sleutel er niet op zitten er verkeerde bougies erin.

willem

als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.

willem

volgens mij kan je die bougie kappen er zo afhalen en dan met een bougie sleutel voorzichtig je bougies eruit draaien .

tenminste bij mijn oude corsa wel dat was een 1.4 si sport

wel je bougies er recht weer indraaien voorzichtig anders vernaggel je het schroefdraad;)

volgens mij kan je die bougie kappen er zo afhalen en dan met een bougie sleutel voorzichtig je bougies eruit draaien .

tenminste bij mijn oude corsa wel dat was een 1.4 si sport

wel je bougies er recht weer indraaien voorzichtig anders vernaggel je het schroefdraad;)

Die hulzen zitten in de kop gedraaid,dus die kan je er niet aftrekken hoor. Het is een x1.4sz, geen 1.4Si

Die hulzen zitten in de kop gedraaid,dus die kan je er niet aftrekken hoor. Het is een x1.4sz, geen 1.4Si

[rquote=1838726&tid=140259&author=wim-v6]als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.

willem[/rquote]

Bedankt voor je snelle reactie,maar volgens mij begrijp je de vraag niet helemaal precies?

[rquote=1838726&tid=140259&author=wim-v6]als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.

willem[/rquote]

Bedankt voor je snelle reactie,maar volgens mij begrijp je de vraag niet helemaal precies?

[rquote=1838742&tid=140259&author=Peer010]oh okee dan weet ik het ook niet sorry:(

suc6 dan maar:)[/rquote]

Geeft niet hoor! Ben allang blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om te proberen te helpen:thumbup

[rquote=1838742&tid=140259&author=Peer010]oh okee dan weet ik het ook niet sorry:(

suc6 dan maar:)[/rquote]

Geeft niet hoor! Ben allang blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om te proberen te helpen:thumbup

jawel hoor, ik heb zelf een X14SZ gehad.

Bij de X14SZ zitten er alu bussen in de kop gedraait, die zitten in de weg als er verkeerde bougies in zitten, kan je de bougie sleutel er niet op krijgen:

Blokievancombo2.jpg

dan moet je met iets wat in de sleuven van deze bussen past deze bussen eruit draaien.

Willem

jawel hoor, ik heb zelf een X14SZ gehad.

Bij de X14SZ zitten er alu bussen in de kop gedraait, die zitten in de weg als er verkeerde bougies in zitten, kan je de bougie sleutel er niet op krijgen:

Blokievancombo2.jpg

dan moet je met iets wat in de sleuven van deze bussen past deze bussen eruit draaien.

Willem

Dus jij bedoeld dan dat ik de bougiekabels gewoon uit die hulzen kan trekken,en dus die hulzen gewoon kan laten zitten?? In dat geval; mijn excuses,dan heb ik jou inderdaad verkeerd begrepen:o

Dus jij bedoeld dan dat ik de bougiekabels gewoon uit die hulzen kan trekken,en dus die hulzen gewoon kan laten zitten?? In dat geval; mijn excuses,dan heb ik jou inderdaad verkeerd begrepen:o

jupzz, en niet anders... zijn gewoon rubber bougiedoppen welke erg lijken op de doppen van een 16V motor.

let wel op als er bougies in zitten met grote sleutelmaat, kan je ze er niet uit krijgen met een sleutel zonder deze bussen uit de kop te draaien.

de bougies die er in horen zijn als je ze van NGK haalt de BKR5EK

Willem

jupzz, en niet anders... zijn gewoon rubber bougiedoppen welke erg lijken op de doppen van een 16V motor.

let wel op als er bougies in zitten met grote sleutelmaat, kan je ze er niet uit krijgen met een sleutel zonder deze bussen uit de kop te draaien.

de bougies die er in horen zijn als je ze van NGK haalt de BKR5EK

Willem

Aha,ik ging er dus vanuit dat die hulzen vast aan de bougiekabels zouden zitten...:o

Nou word het ineens een stuk simpeler,haha!!

Hardstikke bedankt! Ik ga er morgen maar eens mee aan de slag dan!

Ik heb trouwens (volgens het boekje) Bosch FR8LDC bougie`s.

Terug
Naar boven