• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boxen inbouwen Astra F en deurpanelen demonteren..?

wesp-nl

Post weinig
Hallo,

Zal me eerst even voorstellen,

Ben Wesley, Woon in Oost-Souburg (zeeland) tussen middelburg en vlissingen.

En heb 2 dagen geleden een opel astra F uit eind 1996 gekocht 1.6 16.v om mee te beginnen.

Nou mijn vraag / vragen.

Ik wil graag beginnen met van voren in plaats van de originele speakers wat betere in te bouwen deze kraken namelijk erg snel! (opgeblazen misschien?)

Nou hoorde ik dat er niet veel boxxen in passen normaal gesproken tot een inbouw diepte van max 51-54 mm?

Wat zouden een beetje geeschikte speakers/boxxen zijn?

En je zult hiervoor de deurpanelen moet verwijderen denk ik? Hoe verwijder ik deze en waar zitten alle schroefjes e.d.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Heb er nog erg weinig verstand van!:P

Groeten Wesley

Hartelijk welkom op dit forum.

Fijn dat je je even voorstelt.

Met je speakervraag kan ik je helaas niet bij helpen.

Groet, Rik

Hartelijk welkom op dit forum.

Fijn dat je je even voorstelt.

Met je speakervraag kan ik je helaas niet bij helpen.

Groet, Rik

heb je elektrische ramen?

deurpaneel verwijderen:

4 schroeven onderaan je deur loshalen

2 in het handvat

heb je elektrische spiegels? dan onder het knopje 1 schroef verwijderen

als je geen elek ramen hebt slinger verwijderen

daarna voor zichtig deurpaneel los trekken

heb je elektrische ramen?

deurpaneel verwijderen:

4 schroeven onderaan je deur loshalen

2 in het handvat

heb je elektrische spiegels? dan onder het knopje 1 schroef verwijderen

als je geen elek ramen hebt slinger verwijderen

daarna voor zichtig deurpaneel los trekken

Ben zelf bezig met passend maken van een alpine compo. Maar die is 61mm kwa diepte. Word erg lastig is eigenlijk te diep + dat je ringen moet maken anders kun je hem niet vastzetten. Heb nu nog het probleem als die gemonteerd is het deurpaneel nog niet lekker past dus nog werk zat:P

Ben zelf bezig met passend maken van een alpine compo. Maar die is 61mm kwa diepte. Word erg lastig is eigenlijk te diep + dat je ringen moet maken anders kun je hem niet vastzetten. Heb nu nog het probleem als die gemonteerd is het deurpaneel nog niet lekker past dus nog werk zat:P

Hee,

bedankt allemaal!

Heb net even platte speakers gehaald, voor van voren, met inbouwdiepte van 53mm denk dat dat wel moet lukken!

@Oenatje : ik heb geen electrische ramen en ook geen electrische speigels:P Dus het is alleen Raam Slinger verwijderen en dan kan ik hem er voorzichtig afklikken?

Hee,

bedankt allemaal!

Heb net even platte speakers gehaald, voor van voren, met inbouwdiepte van 53mm denk dat dat wel moet lukken!

@Oenatje : ik heb geen electrische ramen en ook geen electrische speigels:P Dus het is alleen Raam Slinger verwijderen en dan kan ik hem er voorzichtig afklikken?

Die raamslinger zit vast met een borgveertje die klemt om de slinger heen. Ik deed het met een doek, die deed ik erachter langs en dan trek je het veertje mee zeg maar. Dan kun je hem er zo afhalen. En het paneel zit verder met drukkertjes vast dus ff trekken aan paneel en dan komt die wel los.

Die raamslinger zit vast met een borgveertje die klemt om de slinger heen. Ik deed het met een doek, die deed ik erachter langs en dan trek je het veertje mee zeg maar. Dan kun je hem er zo afhalen. En het paneel zit verder met drukkertjes vast dus ff trekken aan paneel en dan komt die wel los.

Ik heb er net even naar gekeken maar het lukte nog niet echt die raamslingr eraf te halen iemand nog tips?

En van onder zag ik ook no 4 schroefjes trouwens die zullen er ook uit moeten denk ik:P

Als iemand even uit kan leggen hoe ik dat borgveerje het makkelijkst kan verwijderen zou ik erg blij zijn :D

Alvast bedankt

Ik heb er net even naar gekeken maar het lukte nog niet echt die raamslingr eraf te halen iemand nog tips?

En van onder zag ik ook no 4 schroefjes trouwens die zullen er ook uit moeten denk ik:P

Als iemand even uit kan leggen hoe ik dat borgveerje het makkelijkst kan verwijderen zou ik erg blij zijn :D

Alvast bedankt

Truc met het doekje

Pak een rand van het doekje en laat deze tussen het deurpaneel en de zwengel komen (aan de kant van de zwengel). Trek aan de doek in tegen gestelde richting van de zwengel, doe dit rustig anders raak je het veertje kwijt ;)

Helaas is het filmpje al een tijdje verdwenen van youtube anders had je het heel mooi kunnen zien.

Ja, tevens zitten er 3 bij het handsvat verstopt en als het goed is ook een achter de spiegeldriehoek

Truc met het doekje

Pak een rand van het doekje en laat deze tussen het deurpaneel en de zwengel komen (aan de kant van de zwengel). Trek aan de doek in tegen gestelde richting van de zwengel, doe dit rustig anders raak je het veertje kwijt ;)

Helaas is het filmpje al een tijdje verdwenen van youtube anders had je het heel mooi kunnen zien.

Ja, tevens zitten er 3 bij het handsvat verstopt en als het goed is ook een achter de spiegeldriehoek

spiegel driehoek niet...

4 onderaan het deurpaneel (onder de deurbak)

2 onder het handvat

1 achter (bestuurderskant:elektrische spiegel bedieningsknopje/afdekkapje bij geen elektrische spiegels, bijrijderskant: elektrische raam bedien knopje)

dan eventueel dus de slinger eraf met de doek of met een schroevendraaier, je deurpaneel van de slinger wegdrukken dan zie je het veerclipje ook zitten. Dit eraf wippen met doek of schroevendraaier dus.

je spiegeldriehoek zal er wel vanaf komen, dus wellicht ook handig om deze los te trekken van te voren. Weet alleen niet of deze geschroefd zit als je handmatige spiegels hebt?

Groeten Twan

spiegel driehoek niet...

4 onderaan het deurpaneel (onder de deurbak)

2 onder het handvat

1 achter (bestuurderskant:elektrische spiegel bedieningsknopje/afdekkapje bij geen elektrische spiegels, bijrijderskant: elektrische raam bedien knopje)

dan eventueel dus de slinger eraf met de doek of met een schroevendraaier, je deurpaneel van de slinger wegdrukken dan zie je het veerclipje ook zitten. Dit eraf wippen met doek of schroevendraaier dus.

je spiegeldriehoek zal er wel vanaf komen, dus wellicht ook handig om deze los te trekken van te voren. Weet alleen niet of deze geschroefd zit als je handmatige spiegels hebt?

Groeten Twan

Een klein haakje erachter krijgen wil ook goed. dat doe ik altijd.

Dan trek je hem zo mee.

Als ik vanavond tijd heb dan maak ik even een foto van het borgveertje !

Je hoort nog van me !!

groet, Rik

Terug
Naar boven