• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofdrukregelaar

GSI Racer

Post veel
Even een vraagje:

Ik heb me een instelbare brandstofdruk regelaar gekocht,

ene zonder klokje waar je de druk op kunt aflezen.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik hem nu op 3 bar afgesteld (ik wil met inrijden gewoon de standaart druk aanhouden)

Misschien dat die sportieve C20XE racers hiero me daar meer info over kunnen geven??

Instelbereik is 2 tot 4,7 bar

Het betreft deze regelaar, gekocht via Ebay:

Foto-BIJMLIOH.jpg

nee persoonlijk heb ik de beige wel m2.5 heeft maar 1 gaatje voor sproeien,als die dicht zit merk je dat gelijk en met de blauwe 4 gaatjes(geloof ik) niet.. en ja brandstof druk meet je OP het ventiel op de rails.. zwarte dop rechts op foto/rials.. wel met 2200+ toeren meten ivm vacuum

of een stuk slang,aansluiting klem (die op een autoventiel past:thumbup) en een vloeistof druk meter,beetje magazijn man kan daar zo aan komen.... altijd testen en DEMONTEREN anders PLOF:cry

Oh dus daar is dat ventiel voor:hmmz

Dan is het wel makkelijk te doen ja.

Ik werk zelf in een garage, dus drukmeter kan ik wel aankomen.

Wat bedoel je met altijd testen en demonteren??

nee nee.. je:P wil de brandstofDRUK afstellen..

het metertje dat je of de rails plaatst om te meten, kan je beter niet laten zitten.. (of je moet er 1 kopen die je wel kan laten zitten)

ik heb het al 2 ja 2 keer zelf meegemaakt.. jaja ik ben erg eigenwijs

test rondje rijden(of meerdere) plof meter uit elkaar/lekken.. waarvan 1 van snap-on :cry

dat geeft een zooi.. :cry kunnen maar tijdelijk gemonteerd worden..

snapte de 1ste keer al niet waarom het slangetje zo kort was..:vertag:jerry

Ah kijk, das duidelijk.

Haha,

Nej ik meet gewoon direct na het starten de druk, dan instellen, meter er weer af.

Ik laat hem naderhand op de bank bijstellen. Dan word gelijk de computer ge-re-mapt.

Dank voor de info!

Maikel

in plaats van 2200 toeren draaien kan je ook gewoon de vacuum slang los trekken,

dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)

aha duidelijk blauwe hoort dus bij dis injectoren..

Oh dat is nog beter, dat ik niet meteen 2200 toeren hoef te maken;)

Blok is hagelnieuw, dus ff rustig stationair laten draaien is geen overbodige luxe.

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

in plaats van 2200 toeren draaien kan je ook gewoon de vacuum slang los trekken,

aha duidelijk blauwe hoort dus bij dis injectoren..

Wat bedoel je eigenlijk nog met deze zin:

Hoe bedoel je dat met die 0.5 bar?

De druk die hij stationair heeft + 0,5 Bar = de druk die hij bij vollast heeft.

Dit geldt alleen voor de standaard druk regelaar, dit is afhankelijk van de diameter van de druk regelaar en de vacuüm die de motor geeft bij stationair.

dus dat gaat in mijn geval niet op?

Dat is geen std drukregelaar meer.

Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??

origineel gepost door GSI Racer

Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??

maakt niks uit.

zal misschien geen 0,5 zijn.

maar je ziet wel de druk die in vollast aanwezig is

origineel gepost door GSI Racer

gewoon alsnog vacuum slang los trekken en afstellen op max druk.

je kan het altijd testen door de vacuum slang aan te sluiten aan aan de gas hendel te trekken dan zie je het verschil tussen vacuum en geen vacuum wat 0.5 bar zou moeten zijn...

ik heb ook een andere regelaar op mijn c20ne en daar is het wel gewoon 0.5 gebleven..

aangezien deze op de originele rail past zal de diameter wel hetzelfde zijn (denk ik)

Terug
Naar boven