• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofinspuitrelais en brandstofpomp relais

GlennGSI

Woont hier bijna
Hallo,

Ik heb nu een 20SEH in mijn D kadett hangen maar ik krijg de brandstofinspuitrelais en de brandstofpomprelais niet aangesloten.

Weet iemand hoe dit moet en/of heeft een schema hiervan ?

Groeten Glenn

brandstof inspuit relais en Brandstof pomp relais??

ik heb aan bij de SEH typen staan sleutelen (vaste en verstelbare ontsteking type)

maar bijde hadden een Combirelais, brandstofpomp en inspuit relais in 1.

deze kan ook stuk zijn, gaan vaak stuk.

Willem

origineel gepost door wim-v6

brandstof inspuit relais en Brandstof pomp relais??

ik heb aan bij de SEH typen staan sleutelen (vaste en verstelbare ontsteking type)

maar bijde hadden een Combirelais, brandstofpomp en inspuit relais in 1.

deze kan ook stuk zijn, gaan vaak stuk.

Willem

Ik heb hier een relais in men handen met 6 aansluitingen, volgens het schema een brandstofinspuitrelais, en ook nog een relais met een zekeringentje ervoor dat schijnt het brandstofpomprelais te zijn, Nou zag ik wel op het schema van de SEH dat de rood/blauwe draad word gepakt voor de brandstofpomp, kan ik dat brandstofpomprelais vergeten en gewoon dat ene relais met 6 aansluitingen pakken? en dan op de rood/blauwe draad de brandstofpomp zetten ?

Waaaaccccht :P hahaha :') :jerry ik had men toeterrelais aangezien voor een relais van de brandstofpomp ! Dit omdat hier ook rood/blauwe draad aanzit, heb het even nagekeken in het schema en het is idd het relais voor de toeter.. Dit relais zit zegmaar als je voor de motor staat rechts in de hoek gemonteerd achter je veerpootschotel zegmaar... ( aan de bestuurderskant dus )

:') Probleem opgelost ! haha.. nu ff de kabeltjes allemaal solderen draad naar achter toe, brandstofpomp eronder, tank eronder en starten maar ! :P

bij mij is het inderdaad ook maar 1 relais.. maar ik heb ook d ekabelboom van de kadett overgenomen. Deze zat hier al in aangesloten.

origineel gepost door custom

bij mij is het inderdaad ook maar 1 relais.. maar ik heb ook d ekabelboom van de kadett overgenomen. Deze zat hier al in aangesloten.

jah ik ook ja :P maar ik dacht altijd dat het andere relais van de pomp was, terwijl die dus van de claxon is :jerry

Terug
Naar boven