• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?!

Zoals de titel al aangeeft dit. De brandstofpomp is kapot. Op zich geen probleem, was het niet dat het een diesel is.

Even wat informatie:

Mijn auto:

Opel Corsa C 1.7 DTI

Motor: Y17DT

KM-Stand: +- 210.000 km.

Wordt +- 45.000 km per jaar mee gereden.

Zojuist de garage aan de telefoon gehad en die had het over grote bedragen.

Een nieuwe brandstofpomp = €1500,=

Leidingen + tank schoonspoelen i.v.m. ijzervijgsel..

Distrubitieriem vervangen i.v.m. aandrijving van de brandstofpomp.

In totaal kwam de garage al makkelijk aan een €2500,=.

Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en kwam ik op marktplaats al gauw een brandstofpomp tegen die stukken goedkoper was.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...86813354-opel-diesel-brandstofpomp-y17dt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toen ben ik ook nog maar even de lokale autoboer gaan bellen en die had ook nog een Corsa C staan met 73.000km op de teller waar nog een brandstofpomp in zat. Deze zou €200,= moeten kosten.

Maar ik vraag me af of dit verstandig is. De garage wilde best met een tweedehands pomp aan het werk gaan, maar hij wilde zijn handen niet vuil maken aan het zoeken van een tweedehands. Wat vanuit het oog van een garage natuurlijk wel logisch is. Sowieso heeft die meneer het druk genoeg, en straks blijkt de pomp niet goed te zijn en dan heeft hij het gedaan. Dus dat is wel logisch.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk wat jullie meningen/ervaring en evt. tips zijn om dit probleem op te lossen.

De auto is uit 2003 en heeft toch 2200 euro gekost. De reparatie met nieuwe brandstofpomp is dus niet echt een optie, maar is het verstandig op dus op de sloop die brandstofpomp te gaan halen, of evt. die van marktplaats?

Of is het einde oefening voor de auto en zit ik met een vet probleem?

Graag hoor ik gauw iets, want ik heb de auto snel weer nodig!

Groetjes!

Patrick.

Terug
Naar boven