• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstoftank ontluchtings klep

Hallo Allen,

Ik rijd in een Opel Vectra A(2) 2.0i uit 1992 met een C2.ONE motor.

Sinds enige tijd krijg ik de melding, dat mijn brandstoftank ontluchtingsklep niet (goed) meer werkt.

Het motormanagement lampje gaat dan branden, en af en toe schokt de motor dan.

Kan iemand mij vertelen waar dat ding zit, en belangrijker, waar ik zo'n klep kan krijgen.

Ik heb een aantal autosloperijen hier in de buurt (Amsterdam) gebeld, maar die weten niet waar ik het over heb.

Of heeft iemand zo'n klep liggen, die ik kan overnemen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Stefan Zwaneveld

is een klein klepje wat onder de stationair steller (stappenmotor) zit bij de injectoren, 2 slangetjes en een stekker eraan.

heeft niks met de dop te maken.

Willem

Dank je wel Wim-V6.

Ik weet nu wat ik moet vervangen, maar nu de vraag...waar vind ik zo'n ontluchtings klep.

In Amsterdam wat rondgebeld (autosloperijen), maar die kunnen me niet helpen (zeggen ze).

Iemand enig idee, waar ik zo'n klep kan vinden ??

Alvast bedankt.

Stefan

origineel gepost door Stefan Zwaneveld

Sinds enige tijd krijg ik de melding, dat mijn brandstoftank ontluchtingsklep niet (goed) meer werkt.

Het motormanagement lampje gaat dan branden, en af en toe schokt de motor dan.

Komt mij bekend voor. Heb het zelf ook alleen niet bij een C20NE. Met uitlezen kreeg ik krukassensor en brandstof onluchtingsklep. Krukassensor is nu vervangen maar hij doet 't nog steeds, dat motor schokt idd. en hoor brandstofpomp relais klikken ook dan als MS lampje gaat branden.

Ja bij jouw ook maar vervangen, tenminste, als het droog wil worden.

> waar kan je dit klepje vinden.

Op de sloop, op bijna iedere opel van 1990 t/m 1999 met benzine motor.

Willem

Terug
Naar boven