• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brembo remklauw kapjes, mooi of niet?

Vectra-gts C

Post weleens wat
ik ben op marktplaats een setje remklauw kapjes tegengekomen van brembo.

het is alleen voor de look en eventueel wat remolie opvangen. is het iets moois en richt het verder geen schade of iets dergelijks aan(niks negatiefs)?

en welke kleur zou het beste staat bij een zilvere gts vectra c1 met de originele gts velgjes:

link voor kleur auto/velgen auto: http://www.google.nl/imgres?imgurl=...4RCT__yH4Si8QO2-73fBQ&ved=0CDUQ9QEwAA&dur=815" onclick="window.open(this.href);return false;

link naar advertentie: http://link.marktplaats.nl/532951685" onclick="window.open(this.href);return false;

gr

@Vectra-gts C wrote:@patrickww wrote:Ik zou ook kiezen voor remklauwen spuiten ipv deze kapjes.

als je deze kapjes monteert is het net zo iets van: ik wil wel maar ik kan niet ;)

haha zo denk jij erover.

maar er zijn ook mensen die zullen denken: ik kan het wel, maar heb er de tijd niet voor;) en daarom voor iets gemakkelijkers kiezen. en zo opvallend is het niet want niet iedereen gaat inzoomen op je remschijven van een afstand van 20cm ofzo.

maar toch bedankt dat je je mening met ons hebt gedeeld

Sorry het valt mij al van een meter of meer op.

voor al als ze hem verkeerd er op zetten, en dus de ontluchtingsnippel onder zit ipv boven.

Mijn mening is dan ook gewoon netjes je eigen klauwen verven.

Ik zeg niet dat ik het afkeur hoor ;)

als je nie te veel wilt uitgeven aan het spuiten enzo snap ik het wel.

en je moet doen wat je zelf mooi vind aan je wagen he :thumb

@patrickww wrote:Ik zou ook kiezen voor remklauwen spuiten ipv deze kapjes.

als je deze kapjes monteert is het net zo iets van: ik wil wel maar ik kan niet ;)

haha zo denk jij erover.

maar er zijn ook mensen die zullen denken: ik kan het wel, maar heb er de tijd niet voor;) en daarom voor iets gemakkelijkers kiezen. en zo opvallend is het niet want niet iedereen gaat inzoomen op je remschijven van een afstand van 20cm ofzo.

Kan op zich geen kwaad zolang je maar minstens 16" van velgen heb. Al prefereren veel mensen toch gespoten remklauwen :)

Als kleur zou ik zeggen rood omdat zilver al een vrij standaard kleur is en geen opvallend accent legt op de remklauw. Blauw, geel, oranje, etc. zou ik pas doen als je nog accenten van je wagen in die kleur hebt :)

Grtz Seth

Ik zou ook kiezen voor remklauwen spuiten ipv deze kapjes.

Ik vind het mooi! Het ziet er dusdanig echt uit dat ik er wel voor zou gaan (als ik de behoefte had king: ) Past niet op mijn 13", sterker nog, het plaklood past net :jerry

@arjontje wrote:@Vectra-gts C wrote:@patrickww wrote:Ik zou ook kiezen voor remklauwen spuiten ipv deze kapjes.

haha zo denk jij erover.

Sorry het valt mij al van een meter of meer op.

voor al als ze hem verkeerd er op zetten, en dus de ontluchtingsnippel onder zit ipv boven.

Mijn mening is dan ook gewoon netjes je eigen klauwen verven.

nogmaals, hier heb ik niet genoeg tijd voor. ik ben al een week bezig met het opnieuw painten van mijn velgen en dacht als de oude velgjes er dalijk toch afgaan dan even nieuwe kapjes. als ik genoeg tijd had had ik het gedaan zonder advies te vragen.

Ik denk dat het voor de kenners opvalt dat het nep is!

Er was op het opel treffen in sevenum een vectra met zijn remklauwen geverft en dan brembo stickers er op.

Dat zag er nep uit naar mijn mening, doe er dan geen stickers op

Ik vind het niet mooi als het er nep uit ziet. :thumbdown

Gr Jurgen

Maar als je ze koopt, het kan geen kwaad voor je velgen/remschijven oid zolang je ze wel deftig opzet en niet "half-zen-gat" ;)

En ik zou dan persoonlijk voor jou de kleur rood nemen :thumb

Grtz Seth

ik vind het alleen kunnen als je ook minimaal brembo schijven hebt gemonteerd

mensen met een boodschappenlijst aan tuningmerken op hun portier

wat een standaard schijtbak blijkt te zijn snap ik ook niet :jerry

Ik vind het zelf niet mooi maar wat ik me verder af vraag is of deze kapjes speciaal (op maat) voor een opel (vectra) zijn of gewoon universeelvoor alle auto modellen. Dan heb je ook nog kans dat ze je remklauw niet helemaal afdekken en je dus nog een stuk van de echte klauw ziet. Brembos hebben volgens mij een andere vorm dan de vectra remmen?

Jaap

Als je het wiel er al af hebt, ontvetten/lichtelijk schuren en hammerite erop! dan ben je waarschijnlijk nog sneller klaar dan die kapjes op maat maken. En of het nu droogtijd voor verf is of voor lijm, dat maakt het verschil niet. Maar misschien staat dit wel gaaf, ik wil wel een foto zien t.z.t :thumb

Terug
Naar boven