• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brezan

BlackDevil

Post weleens wat
Vroeg me af wat de ervaringen van jullie zijn met de automaterialen van Brezan. Ga binnenkort mijn remonderdelen vernieuwen en zag dat Brezan qua prijs stukken lager ligt dan Opel.

ben zelf niet zo fan van Brezan.

vergeleken met andere automaterialen zaken hier in de buurt zijn ze duur. maar het probleem bij Brezen is dat ze zelf de prijzen mogen bepalen en niet aan een bepaald maximum moeten houden binnen het grote Brezan concern.

en hier zijn ze niet erg behulpzaam. maar dat is overal verschillend.

ben zelf niet zo fan van Brezan.

vergeleken met andere automaterialen zaken hier in de buurt zijn ze duur. maar het probleem bij Brezen is dat ze zelf de prijzen mogen bepalen en niet aan een bepaald maximum moeten houden binnen het grote Brezan concern.

Was er laatst om eens vrijblijvend te informeren wat de remmerij zou kosten en de dame maakte direct een offerte voor me. Dus zal inderdaad wel een beetje verschillen van plek tot plek. Ben alleen huiverig voor namaak. Niet dat na montage alles aanloopt of piept. Dan is het natuurlijk weggegooid geld. Heb voorkeur voor originele Opel-onderdelen, alleen de prijzen worden wat te gortig.

Was er laatst om eens vrijblijvend te informeren wat de remmerij zou kosten en de dame maakte direct een offerte voor me. Dus zal inderdaad wel een beetje verschillen van plek tot plek. Ben alleen huiverig voor namaak. Niet dat na montage alles aanloopt of piept. Dan is het natuurlijk weggegooid geld. Heb voorkeur voor originele Opel-onderdelen, alleen de prijzen worden wat te gortig.

welk type corsa heb je?

bij opel hebben ze evt ook setjes heb je schijven en blokken.

dit scheeld meestal ook nog wel iets in prijs en dan scheeld het nie veel met brezan oid.

welk type corsa heb je?

bij opel hebben ze evt ook setjes heb je schijven en blokken.

dit scheeld meestal ook nog wel iets in prijs en dan scheeld het nie veel met brezan oid.

Heb een X1.4XE 16V. Zijn geventileerde schijven. Heb al bij Duparts zitten snuffelen en die hadden ook setjes. Maar da's wel origineel Opel. Dus prijs hetzelfde als bij de dealer.

Heb een X1.4XE 16V. Zijn geventileerde schijven. Heb al bij Duparts zitten snuffelen en die hadden ook setjes. Maar da's wel origineel Opel. Dus prijs hetzelfde als bij de dealer.

ey

Duparts is zoiezo goedkoper als de opel dealer...

enne,

ik heb bij de brezan gewerkt en zelf regelmatig die remmensetjes gemonteerd heb als ik een klus heb

het is gewoon prima kwaliteit

of er nou delphi opel of whatever op staat, het meeste komt toch uit dezelfde fabriek

alles goed schoonmaken en invetten voor je t in elkaar zet

ey

Duparts is zoiezo goedkoper als de opel dealer...

enne,

ik heb bij de brezan gewerkt en zelf regelmatig die remmensetjes gemonteerd heb als ik een klus heb

het is gewoon prima kwaliteit

of er nou delphi opel of whatever op staat, het meeste komt toch uit dezelfde fabriek

alles goed schoonmaken en invetten voor je t in elkaar zet

Ik zie de meningen zijn verdeeld. Zal me nog es ff bedenken waar ik uiteindelijk mijn spullen ga halen.

In ieder geval dank voor jullie reacties!

Ik zie de meningen zijn verdeeld. Zal me nog es ff bedenken waar ik uiteindelijk mijn spullen ga halen.

In ieder geval dank voor jullie reacties!

[rquote=1885691&tid=144077&author=BlackDevil]Heb een X1.4XE 16V. Zijn geventileerde schijven. Heb al bij Duparts zitten snuffelen en die hadden ook setjes. Maar da's wel origineel Opel. Dus prijs hetzelfde als bij de dealer.[/rquote]

Dat weet ik wel zeker van niet.

Ik doe al jaren zaken met duparts.

Al vanaf het begin, en de prijzen zijn altijd nog een heel stuk lager dan van de dealer.

Voor remmen ga ik vaak gewoon voor brembo sport met orginele blokken. En bij een stadsauto gewoon voor het nomale immitatie spul. Zoals trw, goeie blokken, nooit geen ellende mee. en standaard brembo schijven

[rquote=1885691&tid=144077&author=BlackDevil]Heb een X1.4XE 16V. Zijn geventileerde schijven. Heb al bij Duparts zitten snuffelen en die hadden ook setjes. Maar da's wel origineel Opel. Dus prijs hetzelfde als bij de dealer.[/rquote]

Dat weet ik wel zeker van niet.

Ik doe al jaren zaken met duparts.

Al vanaf het begin, en de prijzen zijn altijd nog een heel stuk lager dan van de dealer.

Voor remmen ga ik vaak gewoon voor brembo sport met orginele blokken. En bij een stadsauto gewoon voor het nomale immitatie spul. Zoals trw, goeie blokken, nooit geen ellende mee. en standaard brembo schijven

[rquote=1885803&tid=144077&author=MonzaRon][rquote=1885543&tid=144077&author=Ted-Jan]ben zelf niet zo fan van Brezan.

[/rquote] Hier idem-dito, Brezan is niet erg behulpzaam, kom er al jaren niet meer, probeer het wel af en toe,

omdat ze bij mij om de hoek zitten,

maar het virus, 'verkeerd omgaan met je klanten', zit wel erg diep geworteld daaro :(

ben nu al jaren bij 2 andere zaakjes, daar ken ik loltrappen,

koffie drinken, en daarna ook nog voor een nette prijs [voor mn spulletjes] de deur weer uit :D[/rquote]

Hier in apeldoorn kan ik goed met de jongens van de brezan, geen problemen gehad :P scheelt idd net per zaak.

[rquote=1885803&tid=144077&author=MonzaRon][rquote=1885543&tid=144077&author=Ted-Jan]ben zelf niet zo fan van Brezan.

[/rquote] Hier idem-dito, Brezan is niet erg behulpzaam, kom er al jaren niet meer, probeer het wel af en toe,

omdat ze bij mij om de hoek zitten,

maar het virus, 'verkeerd omgaan met je klanten', zit wel erg diep geworteld daaro :(

ben nu al jaren bij 2 andere zaakjes, daar ken ik loltrappen,

koffie drinken, en daarna ook nog voor een nette prijs [voor mn spulletjes] de deur weer uit :D[/rquote]

Hier in apeldoorn kan ik goed met de jongens van de brezan, geen problemen gehad :P scheelt idd net per zaak.

De remdelen die Brezan voert zijn van Delphi en is zo ongeveer de beste kwaliteit die in de 'retrofit' wereld te koop is. Delphi wordt veel ‘OE’ toegepast. Dat is ook meteen de reden dat de prijsstelling (soms) wat hoger ligt t.o.v. andere merken/leveranciers. Hier kun je een keuze maken, of 'low budget', of voor kwaliteit gaan.

Het is niet zo dat Brezan zijn prijzen zelf bepaald, deze zijn immer gelieerd aan de fabrikant. Brezan is een technische groothandel en werkt met bruto prijzen, al dan niet geconditioneerd richting afnemer (klant).

Het spijt me te horen dat de hulpvaardigheid en kennis soms ontbreekt bij Brezan medewerkers, hulpvaardigheid dient voorop te staan en kennis der techniek moet er natuurlijk ook zijn, ware het niet dat een all-round monteur al snel meer technische kennis heeft dan een commercieel medewerker, ieder z’n vak tenslotte.

Terug
Naar boven