• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

buitenspiegel (glas) vervangen

goede avond

van mijn astra g is van de buitenspiegel het glas eruit gevallen heb hier een nieuwe voor

besteld met verwarmingselement eraan

het plaatje van de verwarmingelement zit nog vast in mijn buiten speigel (bestuurderskant)

hoe krijg ik deze eruit zonder dat ik de boel sloopt en waar moet ik nog meer opletten

alvast bedankt Franklin

oke bedankt voor je reactie

als dat verwarmingselement kapot gaat is niet zo erg toch, maar waar die op

vast zit geklikt maar heel blijft

maakt het nog uit welke kant ik moet drukken of eruit moet trekken

Als ervoor staat het restant naar rechts duwen en dan links eraan trekken totdat hij los komt en dan wat rommelen en dan komt het er wel uit.

Wat ik doe is met een stukje draad wat ik achter de spiegelbevestiging doe en dan voorzichtig aan beide draadjes ga trekken.

Aan dat verwarmingsplaatje zitten 2 draadjes waaraan klemmetjes zitten, deze kan je.. als je die spiegelbevestiging

eruit hebt zo los halen.

hier nog ff mijn verhaal hoe het ging vandaag

uit me werk naar de brezan de spiegel opgehaald en naar huis gereden

jou werkwijze gedaan stefan en idd hij kwam mooi in zijn geheel eruit,en nog 2 stekkertjes los gemaakt

ik de nieuwe spiegel erbij de 2 stekkertjes erop en weer in elkaar klikken dacht nog wel even de draaidjes

van de stekkertjes lopen nu achterlangs de spiegel terwijl bij de andere zaten deze aan de rechter binnenkant zaten

maargoed ik voorzichtig de verbindings punten opgezocht en voorzichtig tewerk om de boel weer in elkaar teklikken

maar helaas dit lukte niet ik dacht nog heb ik weer

wat blijkt zit de rechter buitenspiegel in het doosje voor de linkerspiegel :swear :swear

gelijk de brezan gebeld en morgen komt de goede binnen maar dit had hij nog niet eerder meegemaakt pfffff heb ik weer

maar weet nu wel hoe het spul in elkaar zit heb wel het oude plaatje maar ff terug geklikt voordat erweer zo lolbroek me

draaidjes kapot trekt

nogmaals dank voor jullie advies en tips :wors

Terug
Naar boven