• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

Jaydeem

Post weinig
Eindelijk ben ik weer hier, na heel wat auto's bekeken te hebben heb ik weer een kadett gekocht.

Het is weer een sedan c1, is toch mijn favoriet :), hij is nog helemaal standaard, en zo goed als helemaal hard.

Zaterdag heb ik hem opgehaald en naar de workshop gebracht, en het was de bedoeling om er deze hele week aan te werken..... (weekje vrij genomen), maar zit nu met een lichte kneuzing aan mijn voet, dus hoop komend weekend te kunnen beginnen.

Als eerste zijn de remmen aan de beurt, zware rembekrachtiger incl grotere schijven en klauwen erop, dan meteen de verlagingsset eronder, en dan de 13" velgen eronder (die liggen nu bij de straler en gaan morgen naar de poercoat boer).

foto's heeft een collega op het werk gemaakt, ja ze hebben er een oude caravan achter gehangen haha.

a7692c4b.jpg

88cf6fd1.jpg

zo op het eerste gezicht zou ik ook meer vetrouwen hebben in deze dett..:D

Waarschijnlijk bij jou ook, laten we hopen dat het zo blijft!:mad:

Ik wens je veel succes!! dat je de roestgoden mee mag hebben! :jerry

heb nog steeds last van mijn voetje, dus moet toch nog een weekje wachten om te beginnen :mad:

Ben straks wel ff naar het werk geweest, ff koffie drinken, en een paar foto's van de kadett gemaakt, die zal ik dan maar meteen delen met jullie :P

zijn bovenste foto's

hij ziet er zo al best leuk uit, maar kan niet wachten tot hij verlaagd is en de 13" velgjes eronder zitten :wub

k heb je vorige project met veel plezier gevolgd vanaf t forum, en kan niet w88 meer bij deze te zien. suc6 alvast met de ombouw naar 2.0 of wil je dat bij deze niet doen?

Ja de 2.0 komt nu hier in ja :)

Ben hem nu technisch helemaal in orde aan het maken, afgelopen weekeinden heb ik de achterkant verlaagd, sportuitlaatje eronder gezet, waterpomp vervangen, blokje een beurt gegeven, beginnende roest verwijderd, auto van binnen en buiten goed schoongemaakt, trekhaak verwijderd, sportstuur erin gezet.

Volgend weekend waarschijnlijk de remmen voor over zetten en verlagen, moet wachten op 2 stuurhoezen die ik in duitsland besteld heb..... maar hoor niks meer van die gasten, dus ff kijken of ik die via opel kan bestellen.

En dan de velgen erop, zijn ook nog steeds niet klaar, schiet niet op.... en dan blijf ik er zo ff in rijden, en kan ik beginnen met de 2.0 achteras en blok klaar te maken.

was ik weer eens, zal de foto's nog even in orde maken.

Vorige week de remmen overgezet, zaten zelfs nog trommel remmen onder :hmmz, dus heb de fusees van de andere kadett overgezet, wel een leuk sleutel werkje :)

heb voor dus nu geventileerde schijven, rvs slangen, en een grotere hoofdrem cilinder, met een losse drukregelaar/klep voor de achterremmen,

meteen ook de apex veren er voor onder gezet, staat nog wel een beetje hoog voor nu, de veren zijn eigenlijk voor de 2.0 haha, ook heb ik de stuurkogels en stuurhoezen vernieuwd.

Morgen leg ik de laatste hand aan heldere koplampen met H4 lampen, lijkt erg stoer..... heb er ook al een nieuw gespoten grille in gezet.

Technisch is de auto nu dus klaar, maar wacht weer op de velgen. De poedercoater kwam er nu mee aan drieten dat hij ze niet kon coaten, omdat er iets in de naden van de velgen zit wat er uit komt op 180 graden, en zo hecht de poeder niet pfffff, hadden ze ook meteen kunnen zeggen.

Heb ze straks bij een beun de haas spuiter gebracht, en die heeft ze volgende week klaar, had allang klaar kunnen zijn maargoed...

Volgende week de foto's :)

ps. ben nog steeds op zoek naar een adres voor 16 chromen wielmoeren, en eigenlijk ook nog naafkapjes voor de ats velgen, iemand?

eindelijk weer een uitgebreide update met foto's

de remmen over gezet

kadett1.jpg

kadett2.jpg

meteen maar nieuwe stuurkogels en stuurhoezen

kadett3.jpg

kadett4.jpg

beetje te schoon voor de motorruimte haha

kadett5.jpg

Dan de lampen waar ik het over had, voor 45 euro heb je al 2 heldere lampen van een golf 1, hierin heb ik visionplus lampen zitten, en heb nu meer licht dan mijn dagelijkse wagen :D

Ik heb de steunen van de golf lampen aan bestaande kadett lampen gelast, en is allemaal wel aardig gelukt vind ik zelf.

kadett9.jpg

kadett10.jpg

kadett11.jpg

Dan de 13'' velgen, heeft erg lang geduurd, de spuiter had het druk, en 2 nieuwe banden moesten besteld worden, zie hier het resultaat......

kadett20.jpg

kadett12.jpg

kadett13.jpg

kadett14.jpg

kadett15.jpg

kadett16.jpg

kadett17.jpg

kadett18.jpg

kadett19.jpg

Zo hoop dat jullie nu even genoeg gezien hebben, maar er komt meer.... heb de seh helemaal uit elkaar liggen, ligt nu bij een revisie bedrijf en wordt gehoned, en de kop laat ik vlakken, verder nieuwe zuigerveren en lagers natuurlijk. En heb de uitlaatkanalen ook al gepolijst :P

Erg mooie wagen :)

velgen staan 'm ook erg netjes! nu nog ff verlagen en dan istie (buitekant) af....maar dat was je al van plan geloof ik?

Grt. René :king

hele mooie dett alleen ben niet weg van die koplampen.

nee niet alleen omdat ze van VW zijn maar omdat er zoveel ruimte omheen zit.

maar smaken verschillen gelukkig.

suc6 verder

ziet er zeker netjes uit, ik vind de chromen randen erg netjes staan, maakt hem wat deftigerking:.

veel succes verders.

groeten nick

ik heb mijn interieur op marktplaats gezet; Link

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Blok is klaar, bak zo goed als, achteras ligt bij de straler, benz tank met retour is klaar, en ben begonnen met het strippen van de binnenkant van de auto, van het weekend wat kleine plekjes lassen (valt allemaal nog mee tot nu toe) en dan even gronden.

zal volgende week ff updaten

Laters

Terug
Naar boven