• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c02

skinsdale

Post weleens wat
hoi ik kom niet door de apk met c02 uitstoot de sportkatelysator moet goed zijn ik heb ook andere chips bougi erin en andere injectoren kan het daar ook aan liggen

en wat kan ik doen om de c02 omlaag te krijgen?

de orinele bougi erin en chips?

Zit je carterventilatie nog aangesloten op je inlaat?

Als je deze afsluit d.m.v. tijdelijk een bout in het uiteinde van de slang te draaien wil de co ook wel eens omlaag gaan..

Groeten

oke dat dunneslangetje dus aan kleppedeksel ma wat heet dat met c02 te maken dan? is tog meer benzineverbruik c02

meestal zit er een soort terugslag klepje tussen die slang.

deze wil ook wel is kapot gaan.

en dan gaat de lucht de andere kant op.

dus het is zo als altocabrio zegt beter om de slang af te doppen.

waar kan ik die bout het beste erin doen dan aan de inlaat of deksel

waar zit dat klepje dan bij de inlaat of tussen die slang

er loopt een dunne slang van je kleppen deksel naar de luchtinlaat.

origineel zit daar een terugslag klep tussen.

als je aan beide kanten een boutje er in draait met evt klemmetje erop is die dicht.

de carterlucht raakt de motor wel kwijt via de andere slang die naar de turbo loopt.;)

zult eerst eens moeten weten hoeveel je erover heen zit

Want het kan van alles zijn

Zorg er eerst voor dat de kat goed warm is.

Tevens moet de uitlaat echt goed gasdicht zijn.

Goede werking van de lambda sonde is ook noodzakelijk....

mijn zitting is wel lek van de turbo maar daar kan ik nu niks aan doen.lambdaosne werkt wel heb ik getest.

ik kan de kat niet warm houden wand hij moet dan bij de garage staan dus dat kan niet.

maja krijg je meer co2 als je 98 tank dan?

en andere injetoren hebt?

of door de chips stage 3?

Ieder jaar die keuring je wordt er gek van niet?

Als je de carterafzuiging eraf haalt kun je A; de vacuumnippel afdoppen of B; op deze nippel een slang of dopje met een klein gaatje zetten (niet te groot) je motor krijgt dan wat heet valse lucht en geen carterdampen misschien kun je er zo toch doorheen komen al heb je kans dat de motor electronisch via de lambda dit zelf toch weer gaat bijregelen tot het oude niveau.

Volgens mij heeft de carter ventilatie zelfs niets te maken met deze uitstoot (brandstof) en kun ook de volgende andere opties overwegen , A ; je sportcat(200 c of 100 c) verwijderen en de orginele terugzetten (niet fijn natuurlijk) of B; naar een ander station gaan waar je waarschijnlijk weer een andere waarde te zien krijgt die mogelijk beter uitvalt.

In ieder geval succes , ik leef met je mee voor mij is het ook iedere keer weer een verrassing wat nu weer uitkomt.

Marcel

Even flink doortrappen (en dan ook echt flink), middagje crossen en dan lukt het vaak wel. Kwam er ook niet doorheen, even 50km flink geragt en meteen teruggegaan, er aan gezet en was het goed....

jha kheb een 200cell kat en geen orinele vorige keer had ik een g60kat daarmee kwam ik wel erdoorheen ma die is opgeblazen helaas

jah is zeker irritant die apk oirnele lichten erweer in omdat de lampen elektrie regelbaar moeten zijn dus kan ik ales eruit slopen xenon enz niewue regels:puke

Terug
Naar boven