• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C1.6XE gsi Corsa-b

Hallo, sinds kort in het bezit van een nette Corsa-b gsi (C1.6XE) uit 1994 (66.000 echte km's)

Gekocht met distributieschade, kop gedemonteerd weggebracht naar revisie bedrijf, had nog een 1.6 16v kop liggen, gereviseerd, voor een mooi prijsje. Deze kop gemonteerd, auto start goed, loopt goed stationair, alleen bij gas geven, "stropt" deze verschrikkelijk. Nu wil ik eigenlijk uitsluiten dat het aan de gereviseerde cilinderkop ligt. Kun je bv een kop van een C1.6XE uitwisselen met een X1.6XE of een X1.6XEL. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets niet of niet goed is aangesloten, maar ik wil het kop verhaal zoals ik zei uitsluiten, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt,

Stefan

Terug
Naar boven