• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c14nz slaat af, stationair te hoog en schommelt

kaneelschep

Post veel
Hoi.

Ik heb al sinds het begin dat ik de auto heb dat hij niet helemaal lekker loopt.

Stationair zat altijd al rond de 1200. en het schommelde een klein beetje op en neer.

De laatste tijd is daar ook bijgekomen dat de auto opeens te laag gaat lopen en afslaat.

qua onderhoud is er geen probleem. Zitten vrij nieuwe bougies, verdeler, rotor, luchtfilter in.

Brandstofrelais is vervangen en ik heb de slangen nagelopen vanaf de tank en vervangen waar nodig.

Ook zit er nieuwe ontluchting slang aan de tank.

Dit heeft echter allemaal niks veranderd aan hoe hij loopt.

En het irriteert me dat ik het niet al opgelost heb :P

Ik zag zo al 3 topics over c14nz met eigenlijk dezelfde klachten waar niemand echt tot een oplossing schijnt te komen.

Misschien met deze plaatjes dat iemand er iets zinnigs over zeggen?

heel erg bedankt!

Nu lees ik al van alles over het gasklephuis wat deze problemen allemaal kan geven.

Nu zag ik een zonnetje en heb het dus maar even uit elkaar gesloopt en er fotos van gemaakt.

Voor dat ik het uit elkaar haalde heb ik de inlaatpakking helemaal ondergespoten met remmenreiniger. dit veranderde niks aan hoe die liep. dus daar lekt niks als het goed is.

Ook de vacuumslang naar het luchtfilterhuis had goed sterk vacuum.

IMAG1535.jpg

Vooraan zit een tuutje waar een slang aan zit waarvan ik niet weet waar ie heen gaat of wat ie moet doen. Ook is het tuutje nogal verroest en ziet het er niet uit alsof er de laatste jaren iets in of uit is gegaag.

Waarvoor is deze uitgang? Is hier iets mis? ziet er wel zo uit.. ;)

IMAG1536.jpg

zoals je ziet is de pakking nog erg goed. Dus daar kan het lijkt me niet aan liggen.

IMAG1537.jpg

het gasklephuis zelf is ook erg schoon van binnen. Geen aanslag op de klep en op de binnenkant.

Nu heb je links en rechts van de klep 2 vakjes. Links boven het boutgat iets groter dan rechts onder het boutgat.

De linker was droog en redelijk schoon. maar de rechter stond benzine in en is heel zwart smerig.

IMAG1538.jpg

Je ziet een kleine zwarte aanslag plek. Dit zie je ook aan de onderkant van het gasklephuis.

Kan dit iets betekenen?

Wederom ziet de pakking er nog perfect uit.

ook het gat ziet er schoon en mooi uit.

IMAG1540.jpg

Hier zie je de onderkant van het gasklephuis. Je ziet daar rechtsonder duidelijk de olieachtige aanslag.

Betekent dat iets? Of is dat altijd zo?

IMAG1539.jpg

Hier zie je de injector in zijn huis.

Als ie loopt met het luchtfilterhuis eraf zie je hier duidelijk de benzine inspuiten.

Maar het hele ding is dan zeiknat. Zelf op de injector waar de stekker zit is het zeiknat.

Ook zie je een laagje benzine op de gasklep zelf. En als je gas geeft vernevelt het zelfs eromheen.

is dat wel de bedoeling? Het komt op mij over alsof er veel te veel benzine in wordt gespoten.

Je ziet hier rechts tussen de boutgaten een gat. Dit is hetzelfde gat als waar bij foto 2 benzine in staat. Dat zit er recht onder. Links is dan droog. Maar hier blijft echt een laagje benzine in staan.

IMAG1541.jpg

gasklep positie sensor? en stappenmotor? Kan ik hier iets aan testen? schoonmaken?

ik heb het conische puntje helemaal schoongemaakt. Daar zat wat aanslag op.

Terug
Naar boven