• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET - Geen compressie op alle cilinders

Orang-pinda

Post weleens wat
Hallo mede-forummers,

Mijn Calibra Turbo heeft op alle cilinders maar 2 bar compressie. Distributieriem is niet gebroken. Motor start, maar slaat uiteraard niet aan. Heb nog niet kunnen kijken of de riem is versprongen. Auto is tijdens het rijden stil komen te staan.

Hebben jullie enig idee van een oorzaak? Heb nog nooit meegemaakt dat alle cilinders opeens geen compressie meer hebben. Toch is het echt zo. Zit helemaal geen puf in de motor. En nee ligt niet aan de compressiemeter, heb net mijn A Corsa ook gemeten en die heeft alles rond de 12bar.

Alvast bedankt.

Mvg, Patrick

ff cilinderlektest doen.

Kijk je d-riem gewoon wel f na..

Om te zien of ze toch niet stiekem versprongen is

Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(... een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

origineel gepost door giuliettaevo

Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(... een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz

met cilinderlektest kom je er iig achter waar de lucht weg loopt..

Dat hoor je wel...

Scheelt een hoop speculatie

Originally posted by CommoCruiser

welke zuigerbodemkoeling?

dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..

Dat stelt geen zak voor..

Heb de auto een paar maanden geleden zo gekocht. Is een originele nederlandse 4x4 Turbo van '95. Ga deze wel klaarmaken, auto ziet er super netjes uit.:)

Bedankt tot zover. Ga zaterdag eerst wel even kijken of de riem versprongen is. Dan ook kijken hoe ik die cilinderlektest kan doen, heb dat namelijk nog nooit gedaan en weet ook niet wie hier in de buurt mij daar ff mee kan helpen. Liever verplaats ik de auto niet omdat ik dan moet slepen. Auto is op dit moment geschorst.

origineel gepost door corsaboy

Alleen een gaatje in de drijfstang?

Nee, dat zal dan wel niet.

Dacht dat het een buis met sproeiertjes was......

origineel gepost door corsaboy

Alleen een gaatje in de drijfstang?

Nee, dat zal dan wel niet.

Dacht dat het een buis met sproeiertjes was......

100 punten van wel king:

Waarom denk je dat ik destijds een hele partij van die sproeiers heb ingekocht en we meerdere blokken ermee hebben uitgerust.

Waaronder mijn eigen c20xe Kompressor :vertag

Wat ik me dan alleen afvraag is waarom alle cilinders gelijke compressie hebben? Dat is het enige wat ik vreemd vind. Zal eerst wel kijken naar de riem, hopelijk voor zaterdag. Heb het maar druk.:mad:

spietje v/d krukas poely gebrokken???

is mij ook overkomen.

had ook op geen 1 cilinder nog compressie

koppakking kan ook nog heb ik meegemaakt met een c2.0xe ook totaal geen compressie meer

alle 3 bruggen uit de pakking gebrand

draai je olie dop eraf en kijk door t gat als iemand anders hem start, kun je zien of de nokkenas ronddraaid.

zo niet , dan is je riem gebroken of misschien nokjes van je riem eraf getrokken. ( kwam ik pas tegen op de zaak bij een renault megane) meestal draait de motor dan ook harder als normaal , komt ook door de lagere compressie. succes en sterkte ermee

Bedankt allemaal voor het meedenken! De distributieriem is niet gebroken, nokkenassen draaien ook als ik hem start. Maar kunnen best tandjes missen. Heb ook nog niet gekeken of de riem nog wel op tijd staat. Probeer morgenmiddag even een uurtje vrij te maken om te kijken. Had nu alleen de distributiekap boven losgemaakt en opzij gedrukt.

@freek zaterdagavond ben ik bij Alicia keys !:D Hebben nog wel even contact anders.

Spietje had Freek het laatst ook over, maar omdat de nokkenassen gewoon draaien dacht ik dat ik dat wel kon uitsluiten.

Terug
Naar boven