• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20LET ombouw topic. verschillende vraagjes. nieuwe vraag!!!

GSI Racer

Woont hier bijna
omdat ik een LET in mijn Astra aan het bouwen ben heb ik af en toe nog wel eens een vraagje.

om voor elke vraag een nieuw topic te maken lijkt me ook zo onduidelijk.

daarom zet ik al mijn vragen in dit topic.

komt de 1e vraag: :mrgreen:

ik wil een oliedruk en olietemp. meter in de auto bouwen.

M Tech levert van deze adapters:

http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900606&hid=&lhid=&lvid=&mid=50" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit wat qua kwaliteit?

en ook een beetje lekbestendig? omdat hij gewoon los tussen het filter en de pomp geschroefd wordt?

andere vragen volgen nog!!

mvg

Maikel

Euhm, dat is leuk, maar daar zit al je adapterplaat voor je oliekoeler. Tenminste ik neem aan dat je die wel plaatst?

Oliedruk kan je op de loze bout van de oliepomp pakken en olietemp. haal ik achter op het blok vandaan, daarzit een loze imbusbout in het blok.

Heb met dit type adapter een paar jaar gereden op de x16xe zonder problemen.

Ik heb ook zo'n adapter. En werkt prima, sensortjes hierin draadjes ernaartoe en is makkelijk te demonteren alles zit op één plek. Indien je een oliekoeler hebt kun je ook een verkort filter erbij aanschaffen. Zodat de lengte van het orginele oliefilter even lang is als nieuwe filter + adapter ring.

Euhm, dat is leuk, maar daar zit al je adapterplaat voor je oliekoeler. Tenminste ik neem aan dat je die wel plaatst?

Oliedruk kan je op de loze bout van de oliepomp pakken en olietemp. haal ik achter op het blok vandaan, daarzit een loze imbusbout in het blok.

Heb met dit type adapter een paar jaar gereden op de x16xe zonder problemen.

dan ga ik mooi voor zo'n adapter denk ik :thumb

moet er dan perse een plat oliefilter op, of kun je ook de gewone maat blijven gebruiken?

nieuwe vraag:

eerst lag er een X20XEV in mijn Astra, deze heb ik toen vervangen voor een C20XE.

hiervoor heb ik de grote ronde stekker aan de kabelboom om moeten solderen, omdat die van de XE anders was.

nu heeft de LET kabelboom ook weer een andere stekker die niet past.

kan ik nu die stekker van de XE boom afhalen en deze zonder problemen aan de LET boom maken?

of gaat dat problemen opleveren?

Ik heb ook zo'n adapter. En werkt prima, sensortjes hierin draadjes ernaartoe en is makkelijk te demonteren alles zit op één plek. Indien je een oliekoeler hebt kun je ook een verkort filter erbij aanschaffen. Zodat de lengte van het orginele oliefilter even lang is als nieuwe filter + adapter ring.

dan ga ik mooi voor zo'n adapter denk ik :thumb

moet er dan perse een plat oliefilter op, of kun je ook de gewone maat blijven gebruiken?

nieuwe vraag:

eerst lag er een X20XEV in mijn Astra, deze heb ik toen vervangen voor een C20XE.

hiervoor heb ik de grote ronde stekker aan de kabelboom om moeten solderen, omdat die van de XE anders was.

nu heeft de LET kabelboom ook weer een andere stekker die niet past.

kan ik nu die stekker van de XE boom afhalen en deze zonder problemen aan de LET boom maken?

of gaat dat problemen opleveren?

Terug
Naar boven