• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne geen vonk en benzine

Een goeiemiddag iedereen. Ik heb een aantal weken terug een opel kadett gekocht met een c20ne er in maar sinds afgelopen week weigert hij te starten uit het niets.

Dinsdagavond heb ik de auto in de garage gereden omdat de remklauw linksvoor vast bleef zitten(dit is opgelost). Daarna even blokje om geweest om de remmen te testen. Bij terugkomst nog een paar nieuwe banden gepast en daarna zou ik de auto aan de kant zetten maar toen starte hij niet meer. Vanaf toen al druk bezig om van alles te proberen om hem weer aan de praat te krijgen.

Onderdelen die vervangen zijn:

Bobine

Verdeler kap

BDP sensor

ECU

Brandstofpomp relais (tevens ook al doorverbonden)

Deze onderdelen heb ik van een andere kadett afgehaald waar de motor nog van liep.

Ook heb ik de complete kabelboom doorgemeten op draadbreuken en de motor heeft ook een goeie massa.

Ik ben op dit moment ten einde raad wat het probleem nog kan zijn.

Ik hoop dat jullie mij de oplossing kunnen geven.

Mvg Patrick

Terug
Naar boven