• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne in Rekord

Hallo ik heb pas een c20ne motor in mijn Rekord E gehangen.

Hierbij moet ik de oliepeilstok verplaatsen naar de voorkant ipv achter bij de Astra F waar de motor uit komt. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de lengte van de peilstokhouder te meten van zijn OHC motor. In ieder geval van een zelfde onderblok.

mvg

Ja dat is ook een mogelijkheid, maar aangezien ik nog op een carterpan wacht en alvast een peilstokhouder wil maken vroeg ik me af of iemand dit even wou meten???

Gr

Ja dat is ook een mogelijkheid, maar aangezien ik nog op een carterpan wacht en alvast een peilstokhouder wil maken vroeg ik me af of iemand dit even wou meten???

Gr

Van wat wil precies de maat? Ik heb een c20ne in de tuin liggen dus kan het zo meten.

Wat mallemalle zegt gaat natuurlijk nooit werken.. Je weet nooit wat er nog in zit of dat het net iets afwijkt.

1 cm op de stok is al gauw een liter in het echt.. Om daar in te gokken kan je net zo goed meteen je blok wegdonderen.

Van wat wil precies de maat? Ik heb een c20ne in de tuin liggen dus kan het zo meten.

Wat mallemalle zegt gaat natuurlijk nooit werken.. Je weet nooit wat er nog in zit of dat het net iets afwijkt.

1 cm op de stok is al gauw een liter in het echt.. Om daar in te gokken kan je net zo goed meteen je blok wegdonderen.

Als je al je olie aflaat, inclusief filter, en je vult bij volgens specificaties, dan kan er niet veel mis gaan

Zo ververs je toch ook je olie ?

Als je al je olie aflaat, inclusief filter, en je vult bij volgens specificaties, dan kan er niet veel mis gaan

Zo ververs je toch ook je olie ?

Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!

Met olie verversen gooi ik er gewoon olie bij tot de helft min/max vd peilstok. Starten zonder bobinekabel zodat alle olie op druk is en in het oliefilter zit. Dan weer bijvullen tot half min/max peilstok. Dan pas echt starten en even minuutje laten lopen. En weer peilen.

Als je echt zeker wil zijn is er geen andere manier. ;)

Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!

Met olie verversen gooi ik er gewoon olie bij tot de helft min/max vd peilstok. Starten zonder bobinekabel zodat alle olie op druk is en in het oliefilter zit. Dan weer bijvullen tot half min/max peilstok. Dan pas echt starten en even minuutje laten lopen. En weer peilen.

Idd, peilen = beter,maar in beide gevallen lijkt het mij dat je hoedanook peilt

Hard onzin roepen is wat overdreven

Dat beetje olie dat er nog in zit is zo weinig, die extra olie, daar loopt een blok echt niet op stuk, tenzij je 3 keer per maand gaat verversen

Idd, peilen = beter,maar in beide gevallen lijkt het mij dat je hoedanook peilt

Hard onzin roepen is wat overdreven

Dat beetje olie dat er nog in zit is zo weinig, die extra olie, daar loopt een blok echt niet op stuk, tenzij je 3 keer per maand gaat verversen

Hallo ik wil de lengte weten vanaf het onderblok tot bovenkant peilstokhouder. Maar dan van een motor waarbij de peilstok aan de distributie kant zit. Bedankt alvast

Hallo ik wil de lengte weten vanaf het onderblok tot bovenkant peilstokhouder. Maar dan van een motor waarbij de peilstok aan de distributie kant zit. Bedankt alvast

@kaneelschep wrote:Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!

Ik weet niet of jij ook in een garage werkt maar ik heb het ze zo nog nooit zien doen zoals jij verteld.

En ik zelf doe het zo bij mij baas ook niet !!!!!!!!!!

En wat Malle zegt is helemaal nog niet zo gek.

Ik weet niet wat voor speciale opel jij rijd maar ik heb nog nooit een opel gezien waar de peilstok 1cm verschil 1 liter olie is. welke type is dat dan ???????????

@kaneelschep wrote:Onzin! Er komt nooit alle olie uit dus doe je er teveel in. En dat is op korte termijn nog slechter dan te weinig. Ook kloppen die aanduidingen op verpakkingen nooit precies. En het overgieten in een maatbeker is gewoon belachelijk veel meer werk als je het gewoon op de normale manier kan doen met de peilstok!

Ik weet niet of jij ook in een garage werkt maar ik heb het ze zo nog nooit zien doen zoals jij verteld.

En ik zelf doe het zo bij mij baas ook niet !!!!!!!!!!

En wat Malle zegt is helemaal nog niet zo gek.

Ik weet niet wat voor speciale opel jij rijd maar ik heb nog nooit een opel gezien waar de peilstok 1cm verschil 1 liter olie is. welke type is dat dan ???????????

Terug
Naar boven