• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne is traag na vernieuwen koppaking??

ok thanx maikel moet er echt even tijd voor maken maar goed is dat het een vryloper is:P:P

kan dat dat hij hier door veel bezine verstookt ??? de tank raakt nogal snel leeg zo :P want hij blijft kwalmen uit de uitlaat en hij verbruikt geen kvs (witte rook) geen blauwe want dat is olie...... ???

uiteraard verstookt hij dan meer benzine.

want je lambdasonde meet heel andere waarden.

aan de hand hiervan wordt het mengsel bepaald.

dus ff goed controleren. Merktekens zijn duidelijk genoeg bij zo'n blok ;)

kwalmen uit te uitlaat kan ook nog kvs resten zijn he.

of gewoon veel condens, zeker met het koude weer.

doet mijn Astra ook.

en die verbruikt ook niks, alleen veel benzine :jerry :sleeping

uiteraard verstookt hij dan meer benzine.

want je lambdasonde meet heel andere waarden.

aan de hand hiervan wordt het mengsel bepaald.

dus ff goed controleren. Merktekens zijn duidelijk genoeg bij zo'n blok ;)

kwalmen uit te uitlaat kan ook nog kvs resten zijn he.

of gewoon veel condens, zeker met het koude weer.

doet mijn Astra ook.

en die verbruikt ook niks, alleen veel benzine :jerry :sleeping

@*Jurgen* wrote:dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.

Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet

vervangen. Ik heb nog maar zo'n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus

rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.

@*Jurgen* wrote:dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet

vervangen. Ik heb nog maar zo'n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus

@robert1701 wrote:@*Jurgen* wrote:dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

Lijkt me stug dat ie 22 jaar oud is.

Vervangingstermijn van een distributie riem staat altijd een aantal jaar en een aantal kilometer voor, net welke er eerder gehaald wordt.

@robert1701 wrote:@*Jurgen* wrote:dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken

Lijkt me stug dat ie 22 jaar oud is.

Vervangingstermijn van een distributie riem staat altijd een aantal jaar en een aantal kilometer voor, net welke er eerder gehaald wordt.

Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)

Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)

@*Jurgen* wrote:Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)

Ik heb al een riem liggen, maar ik moet 'em nog plaatsten. Als 't de juiste is, want er zijn er twee voor handen weet ik nu.

Mijn wagen is wel van '90, maar ik kocht 'em met amper 24.000km op de teller amper een paar jaar geleden. Ik heb zonet de remblokken vervangen, welk nog z'n eerste waren.

De handrem is nog als nieuw. De schokdemper zijn ook versleten, ook nog de eerste.

Ik heb die ook al liggen. Achteraan ga ik van die "road levelers" plaatsen. Heb ik bij m'n diesel ook gedaan.

Nu nog de mogelijkheid vinden om dat allemaal te doen. Ik heb de wagen alle dagen nodig, welk een zeer slecht uitvlucht is natuurlijk.

Ik heb nog vanalles liggen om in te bouwen en het komt er maar niet van.

@*Jurgen* wrote:Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)

Ik heb al een riem liggen, maar ik moet 'em nog plaatsten. Als 't de juiste is, want er zijn er twee voor handen weet ik nu.

Mijn wagen is wel van '90, maar ik kocht 'em met amper 24.000km op de teller amper een paar jaar geleden. Ik heb zonet de remblokken vervangen, welk nog z'n eerste waren.

De handrem is nog als nieuw. De schokdemper zijn ook versleten, ook nog de eerste.

Ik heb die ook al liggen. Achteraan ga ik van die "road levelers" plaatsen. Heb ik bij m'n diesel ook gedaan.

Nu nog de mogelijkheid vinden om dat allemaal te doen. Ik heb de wagen alle dagen nodig, welk een zeer slecht uitvlucht is natuurlijk.

Ik heb nog vanalles liggen om in te bouwen en het komt er maar niet van.

@*Jurgen* wrote:Ook de waterpomp doen dan he, die gaat geheid lekken als je de riem weer opnieuw spant.

Wel, dat vroeg ik me af. Sommige wagens moeten altijd een nieuwe waterpomp krijgen als je de riem vervangt. Nu is het een kleine moeite om even vlug de waterpomp mee te vervangen en dan ben je veilig.

Maar 't zijn wel weer extra centen.

M'n 2.3D diesel heeft een ketting. Veel gemakkelijker. Ik weet niet of dat een vrijloper is?

@*Jurgen* wrote:Ook de waterpomp doen dan he, die gaat geheid lekken als je de riem weer opnieuw spant.

Wel, dat vroeg ik me af. Sommige wagens moeten altijd een nieuwe waterpomp krijgen als je de riem vervangt. Nu is het een kleine moeite om even vlug de waterpomp mee te vervangen en dan ben je veilig.

Maar 't zijn wel weer extra centen.

M'n 2.3D diesel heeft een ketting. Veel gemakkelijker. Ik weet niet of dat een vrijloper is?

een waterpomp kan ook vast lopen.

dat is het laatste wat je wilt als hij over de distributie loopt denk ik.......

altijd vervangen dus! ;)

een waterpomp kan ook vast lopen.

dat is het laatste wat je wilt als hij over de distributie loopt denk ik.......

altijd vervangen dus! ;)

Terug
Naar boven