• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20ne/seh (2.0 8v) in een kadett b

is het mogelijk om in een kadett b uit 1969

het volgende blok C20ne/seh (2.0 8v) in ;) te bouwen en wat kan ik dan nog meer gaan veranderen

nog geen enkel ervaring er mee haha

achteras van een gt 1.9 moet je hebben

voor de rest is alles past te maken ik denk dat je de zelfde spullen als 16v ombouw moet hebben

dus manta 1.8 5 bak bellhouse en carterpan

achteras van een gt 1.9 moet je hebben

voor de rest is alles past te maken ik denk dat je de zelfde spullen als 16v ombouw moet hebben

dus manta 1.8 5 bak bellhouse en carterpan

c 20 ne of se is makkelijker dan een XE, je hebt bij se/ne meer ruimte voor de uitlaat, doos de smallere kop

c 20 ne of se is makkelijker dan een XE, je hebt bij se/ne meer ruimte voor de uitlaat, doos de smallere kop

zijn er nog tips welke voor as er onder te zetten of past dat van een een andere auto wil ook schijf remmen hebben dan haha moet wel veilig worden

dan later wordt het weer voor airride aangepast

haha dus ja maar hij moet ook gewoon blijven rijden zonder te lang stil te staan is gewoon voor dagelijks gebruik

zijn er nog tips welke voor as er onder te zetten of past dat van een een andere auto wil ook schijf remmen hebben dan haha moet wel veilig worden

dan later wordt het weer voor airride aangepast

haha dus ja maar hij moet ook gewoon blijven rijden zonder te lang stil te staan is gewoon voor dagelijks gebruik

Dagelijks gebruik en deze ombouw wordt misschien wat lastig. Wat betreft schijven: een 1900 as van een dett b of opel gt past 1 op 1 en dan heb je 238mm schijven. Vergeet niet een rembekrachtiger!

Dagelijks gebruik en deze ombouw wordt misschien wat lastig. Wat betreft schijven: een 1900 as van een dett b of opel gt past 1 op 1 en dan heb je 238mm schijven. Vergeet niet een rembekrachtiger!

hoi ik heb het blok liggen in delen ahaha het begin is er n u de vraag kan ik de f16 bak er gewoon bij gebruiken

naar mijn idee zit ik alleen straks met de kruiskopeling te kloten of past die ook op een orginele aandrijf as

ok moet ik het kruis laten oplassen

en kan ik er een achter as van een c city achter onder plaatsen en ja welke voldoet voor een seh 2.0 8v zal niet meer gaan worden dan 150 pk

hoi ik heb het blok liggen in delen ahaha het begin is er n u de vraag kan ik de f16 bak er gewoon bij gebruiken

naar mijn idee zit ik alleen straks met de kruiskopeling te kloten of past die ook op een orginele aandrijf as

ok moet ik het kruis laten oplassen

en kan ik er een achter as van een c city achter onder plaatsen en ja welke voldoet voor een seh 2.0 8v zal niet meer gaan worden dan 150 pk

F16 bak is voor voorwielaandrijvers, dus deze kan je niet gebruiken. Je hebt een getrag 240 voor een ohc motor nodig (1.8 manta b o.a.). Let op dat je niet een cih getrag koopt, deze past niet omdat de startmotor aan de andere kant zit.

As van een c city past.. de as is een tikkie breder als een b as, en je moet de panhard aanpassen dacht ik. Je hebt zoiezo een 'dikke' as nodig, dus van een cih c kadett, want de ohv asjes kunnen 150 pk niet hebben.

Als je in de buurt van rotterdam woont kan je wel ff een bak koffie komen doen, dan kan ik je het een en ander laten zien.

F16 bak is voor voorwielaandrijvers, dus deze kan je niet gebruiken. Je hebt een getrag 240 voor een ohc motor nodig (1.8 manta b o.a.). Let op dat je niet een cih getrag koopt, deze past niet omdat de startmotor aan de andere kant zit.

As van een c city past.. de as is een tikkie breder als een b as, en je moet de panhard aanpassen dacht ik. Je hebt zoiezo een 'dikke' as nodig, dus van een cih c kadett, want de ohv asjes kunnen 150 pk niet hebben.

Als je in de buurt van rotterdam woont kan je wel ff een bak koffie komen doen, dan kan ik je het een en ander laten zien.

ok bedankt dus kan ik op zoek naar ander bak dus haha

maakt het veel uit een 4 bak of 5 bak voor een 2.0 v seh blok

en als ik x tijd heb kom ik wel x bakje doen en denk dat ik x ga kijken in houten staan veel advertenties van een bedrijf

ok bedankt dus kan ik op zoek naar ander bak dus haha

maakt het veel uit een 4 bak of 5 bak voor een 2.0 v seh blok

en als ik x tijd heb kom ik wel x bakje doen en denk dat ik x ga kijken in houten staan veel advertenties van een bedrijf

Ja in houten zit stinos. Die heeft een hoop mooie dingen, maar is en blijft handelaar dus zal altijd ietsje duurder zijn. U2u maar als je een keertje langs wil waaien.

Ik zou zelf altijd voor een 5 bak gaan. 4 bak werkt ook maar je mist topsnelheid en zuinigheid.

Terug
Naar boven